Naslovna ŠTO da ne KAŽEM ŠTO DA NE KAŽEM – MARKETING ZA DESETKU

ŠTO DA NE KAŽEM – MARKETING ZA DESETKU

0

Potvrđen je prvi slučaj koronavirusa u Srbiji, a zaraženi muškarac iz Subotice star 43 godine se dobro oseća, saopštio je na vanrednoj konfereneciji za novinare ministar zdravlja Zlatibor Lončar.

Ništa posebno i ništa strašno, rekla bih, primajući tu suvu informaciju. Ali ne. Neće biti da nije strašno. Informacija ko informacija nije, ali način na koji nam je saopštena je strašan. Najava……sada ćemo živo da se uključimo u konferenciju za štampu ministra zdravlja Zlatibora Lončara. Pa onda mi čekamo, a ne znamo što je ta konferencija tako važna, a onda se ministar pojavljuje, pa sledi vest da je zabeležen prvi slučaj oboljevanja koronavirusom u Srbiji. Sve je to meni zvučalo kao ona vest „avioni NATO alijanse su poleteli ka Srbiji“. Stra da te uvati, ako nisi razuman čovek. Sreća te ima i razumnih, ali na žalost malo.

Virusi su uvek postojali. Znate i sami savet lekara: „nemojte da koristite antibiotike, nema potrebe, to je virus. Čajevi, vitamini, podizanje imuniteta i proći će“. Pa i koronavirus je virus ko i svi ostali. Ali, za razliku od ostalih, ima dobru marketing službu. Odradili mu posao za desetku.

Mnogi se prepadaju na smrt, mi Srbi doduše mnogo toga teramo na šalu po ustaljenom srpskom šablonu, ali Italijani, Italijani su presmešni. Samo što će se plakati tek kroz nekoliko meseci kada skontaju koliko su na gubitku zbog nerada i pada broja turista, pod uticajem svetske propagande. Dopao mi se članak jednog Italijana koji počinje „imam prijatelja koji drži piceriju, do sada je izgubio toliko i toliko. Pa imam prijatelja koji ima ovo ili ono, prihodi su mu se spustili do dna.“ Ređa čovek jedno po jedno, da bi na kraju rekao „imam i prijatelja koji je dobio koronavirus. Dražalo ga 5 dana, ozdraveo i ode na posao“. Pa sad vi vidite šta znači marketing i propaganda.

Meni jedino nije jasno dokle ćemo da budemo toliko (neću da kažem šta mislim, ružno je), dakle, dokle ćemo da budemo toliko plitkoumni i povodljivi bez ijednog grama zdravog razuma u glavi, i dokle ćemo da padamo na takve navlakuše. Naravno, to se ne odnosi samo na nas Srbe, već na ceo svet. Napecali smo se ko blesavi i vozamo priču, usput je pomalo i preuveličavajući. Mada ni to nije potrebno. Mediji su je do te mere naduvali, da uopšte oko toga i ne treba da se trudimo.

Odmah da vam kažem: posle prvog slučaja u Srbiji pojaviće se i drugi i treći i više njih. U to budite uvereni. I uvek ćete biti obavešteni o svakoj sitnici u vezi novonastalog slučaja, samo niko neće da vam objasni suštinu – da se od koronavirusa ne umire i da je važno da pokušate da se zaštitite, a ako vas strefi, da znate kako da se ponašate. I da, ljudi bolesni od težih bolesti, treba dodatno da se pričuvaju. I da će sve da protutnji, ko što je svojevremeno protutnjao i svinjski grip kojim smo se bavili nekoliko meseci, sami sebi uterivali strah u kosti, i ponašali se ko poslednji primitivci.

I ovu cirkusijadu je neko smislio zarad nečega, na šta mi ne možemo da utičemo. Ali možemo da budemo normalni i da se ne pecamo na udicu.

Opet kažem, mnogo mi je žao Italijana koji će izgubiti sve turiste ovoga leta. A turizam im je glavna grana privrede. I ostaće praznih džepova posle sezone. A zašto? Zbog propagande i marketinga.

Na kraju krajeva prihvatite i vest, ako ste je uopšte registrovali, da koronavirus u Kini jenjava i da je, za 10 dana izgrađena bolnica, zatvorena. I ništa vam tu nije čudno?

Skidam kapu ekspertima u marketingu. Svaka im čast, odradili su posao. I besna sam zbog naše nemoći da se odupremo ovakvim pojavama i ne budemo deo nemisleće mase, koju neko koristi zarad svojih ciljeva. A jesmo, u slučaju koronavirusa, ali na žalost i u mnogim drugim slučajevima.

7.mart

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde