Predsednik Skupštine Grada Niša dr Boban Džunić je sazvao konferenciju za novinare, kako bi odgovorio na zahteve, koje je na skupu „Provetrimo Niš, dišimo slobodno”, izneo opozicioni odbornik Miodrag Stanković.
dr Boban Džunić je zahteve sa tog skupa nazvao apsurdnom, jer je predvodnik tog protesta odbornik Miodrag Stanković, koji je ujedno i predsednik Komisije za zaštitu životne sredine. Dodaje i da je zahteve sa tog protesta dobio sutradan, na svoj zahtev.
„Sa tog protesta smo saznali da je i grad Niš dobio svog Ćutu u liku i delu odbornika Miodraga Stankovića. Bitno je da kažem da su građani obmanuti njegovim delom i radom došli i protestovali ispred Skupštine Grada Niša. Miodrag Stanković je već šest godina predsednik Komisije za zaštitu životne sredine, skupštinskog radnog tela. Miodrag Stanković je upravo to lice, koje treba da da odgovore na sva pitanja iz zahteva koje je on sam, kao ulični šetač, predao Skupštini Grada. Ja sam ih dostavio njemu kao predsedniku Komisije za zaštitu životne sredine i zatražio da po hitnom postupku zakaže sednicu Komisije za zaštitu životne sredine“, poručio je Džunić.
Predsednik Skupštine je rekao da je ovoj temi mesto u Skupštini, i da odgovore treba da da upravo Stanković, koji je pre rečima Džunić „masno plaćen“ za svoja dva mandata na poziciji predsednika Komisije za zaštitu životne sredine. Džunić je Stankoviću ponudio i TV duel na televiziji koju on izabere.
„JKP „Toplana“ Niš obavlja proizvodnju toplotne energije u tri toplane i 15 kotlarnica. Od toga, 96 posto energije se proizvodi iz gasa, a ne iz uglja, kako to kaže ulični šetač, niški Ćuta Miodrag Stanković, 3,85 procenata energije se proizvodi iz mazuta a 0,18 procenata iz lož-ulja. Ugalj se ne koristi. To zvanični i javno dostupni podaci“, dodao je Džunić
Zatim, odgovorio je na zahtev Stankovića o zameni vozila gradskog prevoza, i predlogu da se građanima subvencioniše prevoz kada je vazduh u Nišu zagađen. U tom zahtevu se traži da autobusi u javnom gradskom prevozu budu kategorije najmanje Euro 4.
„Od Direkcije za javni prevoz sam dobio podataka da u sistemu javnog prevoza učestvuje ukupno 143 vozila. Od njih sa zatražio koliko bi koštao jedan autobus, kakav je tražio Miodrag Stanković, koji bi koristio električnu energiju. Podatak je da bi cena autobusa na električni pogon bila oko 450 hiljada evra za jedno vozila, a puta 143 vozila to je oko 70 miliona evra. Tome treba dodati punjače na okretnicama, gde bismo morali da ih imamo oko 20, što bi bilo još dodatnih četiri miliona evra“ kaže predsednik Skupštine i dodaje da jedan dan prevoza košta 170 miliona dinara, i poziva Stankovića da predloži kako Grad to da plati u slučaju subvencionisanog prevoza.
Džunić je dodao da Grad dosta ulaže u infrastrukturu koja se tiče grejne mreže. Podaci Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj govore da je u poslednje dve godine u gradu priključeno još 1050 objekata na gasovodnu mrežu, dok je od 2017. do 2020. godine taj broj iznosio oko 550 objekata.
Odgovorio je i na zahtev protestanata gde se traži više pošumljavanja i sadnja drveća.
„Iz JKP „Mediana“ do 2020. godine ukupno je zasađeno 6335 sadnica, a broj posečenih stabala iznosi 234“, rekao je Džunić.
Na kraju je ponovo zahteve Stankovića nazvao nebuloznim i apsurdnim, i pozvao ga da o tome razgovaraju u Skupštini.
ZAHTEVI SA GRAĐANSKOG PROTESTA :