Ideja o uvođenju medijskog obrazovanja javila se sedamdesetih godina prošlog veka sa nastankom satelita, ali je tek sa informatičkim tehnologijama i društvenim mrežama dobila na značaju.
UNESCO je devedesetih godina napravio strategiju oko medijskog obrazovanja i medijske pismenosti, a onda su je Evropske države prihvatile. Profesor dr Zoran Jevtović istakao je da je našim prostorima medijsko obrazovanje tek u poslednjih nekoliko godina dobilo na značaju.
„Ovaj talas promena je posledica naše želje da se približimo Evropskoj uniji i da im se dopadnemo kroz procese digitalizacije i procese medijskog obrazovanja ili mediske pismenosti,“ istakao je redovni profesor na Filozofskom fakultetu u Nišu Zoran Jevtović.
Profesor Zoran Jevtović ističe da je problem malih država, poput Srbije, taj, što nemaju veliki broj obrazovanih ljudi koji mogu da razumeju inovacije i promene ambijenta oko sebe. To su široki preobražaji koji prožimaju čitavo društvo i vide se na polju kako ekonomije, tako i kulture i politike, pri čemu društva koja na vreme ne prepoznaju ove promene neće lako premostiti jaz između bogatih i siromašnih koji danas postaje sve izraženiji.
“Srbija je deklarativno prišla tome, ona se izjasnila da želi da bude zemlja digitalnog okruženja, da želi da primeni te inovacije. Kako to radi u praksi je u mnogo čemu suprotno od onoga šta zapadni svet radi. Na primer, u instituciju neke opštinske službe ste uveli digitalizaciju, a svi ljudi su ostali na svojim radnim mestima, umesto da smanjite dva ili tri puta broj birokrata. To je apsurdno,“ navodi profesor Jevtović .
“Kod nas u želji da se zadovolje partijski apteti i nepotističke i familijarne veze imate primenu digitalizacije, a u praksi običan čovek ne vidi taj proces na vlastitom životu i na bogatijem standardu,“ zaključio je profesor i dodao da su to razlozi zbog kojih ljudi pogrešno razumeju medijsku pismenost i medijsku kulturu.
Ovaj članak je nastao kao deo projekta „Medijska pismenost“ koji je podržao Sekretarijat za kulturu Grada Niša kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa u 2019. godini.