Naslovna Medijska pismenost Kako izabrati verodostojne informacije?

Kako izabrati verodostojne informacije?

0

Tokom 2019. godine je medijska scena u Srbiji brojala čak 2 350 medija. Da broj glasila raste potvrđuje činjenica da je u Srbiji od 2016. do 2018. godine u registar mediija upisano 250 novih medija. Sa brojem medija raste i broj i izbor izvora informacija. Postavlja se pitanje kako izabrati šta je verodostojno u moru medija i informacija?

Doktorand Filozofskog fakulteta u Nišu Ilija Milosavljević istakao je da je najsigurnije oslanjati se na zvanične izvore i portale.

„Mislim da se u selekciji vesti treba držati profesinalnih portala zvaničnih i uglednih medijskih kuća. Sve ostale vesti uvek treba proveriti kroz ove verodostojnije izvore. Međutim, i kod njih nije retkost da se pojavi neka lažna ili vest sumnjivog porekla. Zbog toga ćemo, baš uz pomoć te medijske pismenosti, morati da nađemo načine da sami, kada god je to moguće, proverimo te vesti u njihovim izvorištima, ali i da prosuđujemo o mogućem i nemogućem u našem društvu, i svetu medija,“ istakao je Ilija Milosavljević.

Same poruke mogu biti komplikovane za tumačenje i da bi recepijent odnosno čovek koji prima medijsku poruku razumeo šta mediji žele da mu poruče mora da poseduje određeno „predznanje“.

„Pored poznavanja prirode medija, načina na koji oni rade i njihovih poruka, neophodno je poznavati i suštinu i kontekst društva u kojem nastaje. Ukoliko govorimo o medijskoj poruci iz sfere politike, nećemo moći da je dešifrujemo ukoliko ne poznajemo politiku samog medija, stavove redakcije, ali i politički kontekst u zemlji i svetu, potencijalne političke pritiske koji postoje, posledice i implikacije poruke,“ istakao je Milosavljević.

„Treba sačekati i videti efekte te poruke, uporediti je sa prethodnim i naredim zarad stavljanja u već pomenuti kontekst i na osnovu toga izvući suštinu i dešifrovati je na pravi način.“

Naš sagovornik ističe da je ovo u početku veoma kompleksno i teško, ali se ta veština razvija sa iskustvom, te je veoma važno utemeljiti ovaj postupak u ljudima od njihove najranije mladosti.

Ovaj članak je nastao kao deo projekta “Medijska pismenost” koji je podržao Sekretarijat za kulturu Grada Niša kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa u 2019. godini.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde