Gradski Portal 018 – 21.01.2019
Jedna od loših osobina svakog Srbina je da pljune na svoj narod, na svog komišiju, rođaka, kolegu, bližnjeg….nebitno je na kog, ali taj neko mora da bude “svoj”. Pa ga onako svojski i meraklijski nacrniš, kao najgoreg, zadovoljan što si baš ti otkrio sve njegove ružne osobine.
Pođite od toga da svi kažu kako su “Srbi lenji”. Kako ne vole da rade, a obožavaju da džabolebare, provode se i uživaju. Kako na poslu “hvataju krivine” i “zabušavaju”. Ima i toga, nije da nema. Ali je ova osobina svojstvena svim narodima, ne samo Srbima. To što mi ne znamo šta rade drugi po belom svetu, ne daje nam za pravo da crnimo sebe.
Pa onda “Srbi su najveći prevaranti”. Vole na lak način da zarade i do puno novca dođu za kratko vreme. Pa ko to ne voli? Ali mi vidimo nas, pa pričamo o nama. Uvek ćete čuti “Nema toga u Nemačkoj. Tamo, brate, ako radiš i zaradiš. Ako ne, nema para. Sve je tamo pošteno i pod konac”.
Stigosmo i do krupnih prevara, koje čine neke “krupne zverke”. E i to je, po našem mišljenju, specijalitet Srba I Srbije.
A da li ste znali da članice Evropske unije zbog poreskih prevara godišnje izgube skoro 150 milijardi evra? Kako je to moguće, pitate? Porez na dodatu vrednost, skraćeno PDV, jedan je od najvažnijih izvora prihoda evropskih vlada. Ali i rudnik zlata za poreske prevarante. Jer, otkako je pre 25 godina formiran Evropski ekonomski prostor, kriminalne bande sistematski pljačkaju EU članice. Poreska prevara u javnosti je poznata kao PDV vrteška. Prestupnici svesno iskorišćavaju činjenicu da je roba kojom se trguje unutar granica Evropske unije oslobođena plaćanja PDV-a.
Ali kako konkretno? Tako što preko lažnih firmi, koje u tu svrhu niču i nestaju kao pečurke posle kiše, toliko puta izvezu i uvezu neki proizvod da poreska uprava potpuno izgubi pregled.
Dakle, nismo mi to izmislili, rade ovakve radnje i evropejci. Ako ne i gore od nas, jer imaju više obrtnih sredstava, pa mogu da varaju i kradu na veliko. A usput da nama, koji nismo Evropa, sole pamet.
Šta, ustvari, hoću da kažem. Hoću da kažem da nismo najgori, kakvu reklamu sami sebi pravimo. Najgori smo u tome, što ne umemo sebe da cenimo i poštujemo. A „najgorih“ ima svuda. U svim zemljama i na svim kontinentima. Ali se, za razliku od nas Srba, ne hvale time.
To apsolutno ne znači da promovišem prevarante. Daleko bilo. Pokušavam da promovišem nas koji smo obdareni mnogim vrednostima i u prednosti pred većinom evropskih komšija, ali ne umemo sebi da napravimo marketing. Mi sami sebe pokopamo, a posle tražimo da nas drugi poštuju. Malo teže će to ići bez samopoštiovanja.
21.januar