Gradski Portal 018 – 10.11.2018
Novinar – Emilija Ostijić Kaculj
Izmenom i dopunom Plana detaljne regulacije aerodroma “Konstantin Veliki”, usvojenim na poslednjoj sednici Gradskog veća, stvoreni su uslovi za početak gradnje novog kontrolnog tornja u niškoj vazdušnoj luci. Ovom izmenom deo javnog zemljišta zvanično postaje površina na kojoj će biti izgrađen novi kontrolni toranj. Odluka kojom je usvojen Predlog prve izmene i dopune Plana upućena je Skupštini Grada na konačno usvajanje.
„ Grad Niš je učinio sve što je bilo potrebno i otklonio prepreke za izdavanje lokacijske i građevinske dozvole“ rekao je na sednici Gradskog veća Igor Igić, sekretar Sekretarijata za planiranje i izgradnju.
Igić je objasnio da je završnim i prelaznim odredbama Plana detaljne regulacije aerodroma Konstantin Veliki predviđeno da ostaje na snazi i primenjivaće se urbanistički projekat za potrebe urbaništičko-arhitektonske razrade lokacije kontrolnog tornja koji je uradio niški Zavod za urbanizam a potvrdio Sekretarijat za planiranje i izgradnju. Ovom odlukom je otklonjena dosadašnja prepreka koja se ticala parcele na kojoj će se graditi toranj, koja više nije parcela javne namene ali je predviđena za izgradnju objekta javne namene, tornja.
„ Ovo sada planski dokumenat koji obezbeđuje ono što zahteva SMATSA, kontrola letenja Srbije i Crne Gore, da mogu da realizuju izgradnju kontrolnog tornja. Na taj način se omogućava da resorno ministarstvo koje je nadležno za izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola za aerodrom može da izda lokacijske uslove i građevinsku dozvolu na osnovu ovog urbanističkog projekta“, rekao je Igor Igić.
SMATSA doo, sistem kontrole letenja Srbije i Crne Gore, želi da unapredi sistem upravljanja vazdušnim saobraćajem pa bi izgradnja novog kontrolnog tornja trebalo da počne „ što pre“. Ovaj toranj će omogućiti, između ostalog, da u slučaju vremenske nepogode niški aerodrom bude alternativni za sletanje aviona koji putnike prevoze do ostalih aerodroma.
Izgradnju tornja SMAKTA , firma koju su zajednički osnovale Srbija i Crna Gora, će finansirati sopstvenim sredstvima, odnosno sredstvima iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke .
„ Po nekim mojim podacima koje imam izgradnja kontrolnog tornja bi trebalo da košta oko četiri miliona eura, a oprema koja treba da se ugradi u sam kontrolni toranj bi trebalo da bude oko deset miliona“, dodaje Igić.
Kontrolni toranj je projektovan kao lamela sa prizemljem i pet spratova. Njegova visina je do 30 metara. Sa leve i desne strane centralne lamele projektovane su još dve niže koje imaju prizemlje i dva sprata.