Naslovna Društvo „Pružanje javnih usluga na jugu Srbije – izazovi i mogućnosti“

„Pružanje javnih usluga na jugu Srbije – izazovi i mogućnosti“

0

Gradski Portal 018 – 07.06.2017

U Niškom Medija centru je u utorak, 6. juna u organizaciji Centra za razvoj građanskog društva PROTECTA održan okrugli sto „Pružanje javnih usluga na jugu Srbije – izazovi i mogućnosti“. Okrugli sto je deo dvogodišnjeg projekta Partnerstvom do dobre JAvne uprave, koji za cilj ima reformu javne uprave, koja podrazumeva veći fokus na građane i njihovo učešće u reformi, kao i poboljšanje transparentnosti i odgovornosti javne uprave za kvalitet usluga.

Cilj okruglog stola je bio da predstavi rad pružaoca usluga na Jugu Srbije, poboljša komunikaciju između građana i javnih institucija koje pružaju usluge, kao i da podstakne aktivno učešće građana u reformi javne uprave.

Na okruglom stolu su se u uvodnom delu obratili:

  • Milan Stefanović, PROTECTA,
  • Jelena Ribać, Evropski pokret u Srbiji,
  • Katarina Tadić, Centar za evropske politike,
  • Miloš Nikolić, JKP Objedinjena naplata,
  • Nikola Panić, Gradski pozivni centar grada Niša,
  • Dušica Ilić, Dom zdravlja Niš,
  • Nela Cvetković, JKP Komrad, Vranje.

U uvodnim izlaganjima prisutni su mogli da čuju analizu medijskog izveštavanja o najčešćim problemima u pružanju usluga građanima od strane javnih službi, kao i rezultate istraživanja stavova građana na nacionalnom nivou o zadovoljstvu javnim uslugama u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Primere dobre prakse u pružanju usluga građanima su izneli predstavnici JKP Objedinjena naplata i JKP Komrad Vranje, Gradskog pozivnog centra Niš, kućne nege pri Domu Zdravlja, a kroz diskusiju su se prisutni upoznali i sa inovacijama u uslugama u radu Hitne pomoći Niš i gradske matične službe.

Diskusija je ukazala na veliki broj problema sa kojima se susreću kako građani kao korisnici usluga, tako i same institucije pružaoci usluga. Problemi se kreću od gužvi, čekanja, neljubaznosti, nekvalitetne usluge, korupcije, neinformisanosti kod građana, do neprimenjivanja zakonske regulative, nedostatka finansija i osnovnih materijalnih sredstava za rad, nedostatka jedinstvenih baza podataka i modernih on line rešenja za brži i kvalitetniji servis građana kod pružaoca usluga.

Glavne poruke sa okruglog stola su:

  • Efikasniji rad administracije i bolji kvalitet usluga jesu jedan od najvažnijih rezultata reforme javne uprave,
  • Svi građani koji kroz poreze finansiraju javnu upravu imaju pravo na javne usluge koje su profesionalne, ekonomične, brze i stavljaju građane u centar pažnje,
  • Iskustva i mišljenja građana su najvažnija jer ukazuju gde postoje problemi i koje oblasti rada javne uprave i pružanja usluga treba da se unaprede.
  • OCD pomažu odgovornim državnim organima da identifikuju izvore nezadovoljstva građana.

Projekat Partnerstvom do dobre JAvne uprave spovode Evropski pokret u Srbiji (EPuS) i Centar za evropske politike (CEP), uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), i saradnju 12 partnerskih organizacija iz različitih gradova i opština Srbije. Partner na projektu u Nišu je Centar za razvoj građanskog društva PROTECTA.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde