Naslovna Društvo PROMENA KLIME UTIČE I NA LETNJE TEMPERATURE: Čeka li nas vrelo leto...

PROMENA KLIME UTIČE I NA LETNJE TEMPERATURE: Čeka li nas vrelo leto i ove godine?

0
Lidl leto
Lidl leto foto: Lidl Srbija

Navedene promene su u domenu pojedinca, ali isto tako, velike kompanije i organizacije imaju odgo-vornost i moć da doprinesu. Dobar primer u Srbiji jeste kompanija Lidl, koja sprovodi konkretne mere u cilju očuvanja životne sredine i ublažavanja posledica klimatskih promena, među kojima se izdvajaju:

· Korišćenje prirodnih rashladnih agensa za hlađenje proizvoda čija upotreba doprinosi smanje-noj emisiji gasova staklene bašte

· Energetski efikasna gradnja i korišćenje materijala sa manjim emisijama štetnih gasova

· Odgovorno upravljanje otpadom – oko 93% ukupnog otpada Lidl zbrinjava na ekološki prihvat-ljive načine kao što su to: reciklaža, korišćenje otpada za biogas, kompostiranje i ponovno is-korišćenje otpada

· Potpuno snabdevanje električnom energijom iz obnovljivih izvora svih Lidl objekata

· Kontinuirano smanjenje upotrebe plastike i uvećanje reciklata u ambalaži – primera radi, na ambalaži vode Lidl brenda Saguaro smanjena je upotreba plastike za oko 275 tona na godiš-njem nivou

· Kompanija se obavezala na Net Zero strategiju prema SBTi-u 4- tj da će smanjiti više od 90% emisija do 2050. godine

Zajedno protiv klimatskih promena

Borba protiv klimatskih promena nije nešto što nas tek čeka u budućnosti, ona je već počela i odvija se upravo sada. Dok temperature rastu, vreme za delovanje se smanjuje. Zato je važno da svako od nas prepozna svoju ulogu, bilo da je reč o malim koracima u svakodnevnom životu ili velikim odlukama na nivou kompanija.

Primeri poput Lidla pokazuju da odgovoran i sistemski pristup zaštiti životne sredine može biti uspešan i ostvariv. A kada se individualna svest i korporativna odgovornost udruže, tada možemo napraviti stvarnu razliku, parirati globalnim izazovima i biti korak bliže održivijoj budućnosti.

O Lidlu

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih pre-hrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 14.200 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta i oko 595.000 zaposlenih. Švarc Grupa je u 2024. fiskalnoj godini ostvario prodaju od 175,4 milijarde evra – njihov jedinstveni ekosistem im omo-gućava da pokriju ceo ciklus vrednosti: od proizvodnje i maloprodaje do reciklaže i digitalizacije. Svojim svakodnevnim aktivnostima Švarc Grupa preuzima odgovornost za ljude, društvo i planetu. Za Lidl, održivost znači svaki dan iznova ispunjavati svoje obećanje o kvalitetu. Učinak, poštovanje, poverenje, čvrsto na zemlji i pripadnost Lidlove su korporativne vrednosti koje su srce korporativne kulture, obli-kuju svakodnevno poslovanje i čine osnovu za uspeh.

Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 78 prodavnica u 45 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo je-dinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifi-kata „Top Employer Serbia“ petu godinu zaredom i „Top Employer Europe” osmu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu go-dine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde