Naslovna Društvo Otvorena prva deonica „Auto-puta mira“ od 5,5 km od Niša do Merošine

Otvorena prva deonica „Auto-puta mira“ od 5,5 km od Niša do Merošine

0
Deonica Niš Merošina foto: GP018

Auto-put Niš-Merdare, planirane dužine oko 77 kilometara, trebalo bi da poveže Srbiju sa lukama na Jadranu. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić krenuo je u obilazak prve deonice auto-puta od naplatne stanice do petlje u Merošini u dužini od 5,5 kilometara, a istakao je da će vozači ovom deonicom moći da prođu već danas oko 13 sati.

Otvaranju prisustvuje i šef delegacije EU u Srbiji Emanuele Žiofre, a prisutni su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, ministarka za evrointegracije Tanja Miščević, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predsednik Opštine Merošina Saša Jovanović, gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski, predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj i drugi. Oni obilaze novi deo puta vožnjom u otvorenom autobusu.

Aleksandar Vučić foto: GP018

„Mnogo je lep jug Srbije, uvek smo nekako potcenjivali jug i istok Srbije. Važno je da osnažimo ovaj deo naše zemlje. Zato ćemo ovde da radimo pun profil puta, jer bez dobrog puta neće da dođu investitori. Pomoći ćemo oko škola u Kuršumliji, pomoći ćemo Blace, Žitorađu“, započeo je svoje obraćanje predsednik Srbije.

Antić Vučić Sotirovski foto: GP018

Za Sektor 1 auto-puta, tačnije za deonicu od Niša do Beloljina obezbeđena su sredstva od 225,6 miliona evra, od čega 40 miliona poklona kroz Investicioni okvir za Zapadni Balkan, 85 miliona kroz zajam od Evropske banke za obnovu i razvoj i 100 miliona zajma od Evropske investicione banke.

„Hoću da se zahvalim partnerima iz EU, dali su nam 40 miliona evra poklona za ovaj put, to je veliki novac. Hvala na dobrom finansiranju, posebno Evropskoj investicionoj banci i Evropskoj banci za obnovu i razvoj. Ja sam ponosan što će nas ovaj put povezati i sa Srbima i sa Albancima na Kosovu i Metohiji. Ovo će biti najprometniji put za 25 godina. Povezivanje sa ljudima drugih nacionalnosti je od velikog značaja. Zašto ne bismo našu višnju prodavali u Albaniji. Mi moramo da budemo promoteri saradnje, da zaradimo više i živimo bolje. Da vodimo mudru politiku spajanja i povezivanja, a ne sukoba i razdvajanja“, poručio je predsednik.

Šef Delegacije i ambasador EU u Srbiji Emanuele Žiofre je ovu deonicu okarakterisao putem mira, stabilnosti i pomirenja. On je naveo da će auto-put Niš-Merdare biti kičma regionalne putne mreže.

Emanuele Žiofre foto: GP018

„Izgradnja puteva za mene lično je uvek predstavljala simbol evrointegracija. Put predstavlja prvenstveno transportnu rutu ali isto tako i vezu ljudi u čitavom regionu. Hoćemo da putevi budu i simbol mira i stabilnosti u regionu. Ovaj put će omogućiti slobodno kretanje ljudi i robe, sve do Niša, preko Prištine, do Tirane i dalje. Ovaj novi put treba da bude put mira, stabilnosti, pomirenja. Ova deonica duga 5,5 kilometara samo je prvi segment većeg projekta koji će Niš povezati sa Jadranom, sve do Drača, kako bi ljudi mogli da idu tamo, a isto tako i roba“, poručio je Žiofre.

Niš Merdare foto: GP018

Ukupna dužina puta od Niša do Merdara iznosiće oko 77 kilometara. Na toj deonici je predviđena izgradnja 88 mostova, sedam denivelisanih raskrsnica i 35 tunela. Prva deonica puta od naplatne stanice do petlje u Merošini iznosi 5,5 kilometara u poluprofilu. Na njoj je izgrađena petlja „Merošina istok“, kao i dva mosta i dva nadvožnjaka ukupne dužine oko 285 metara.

Kompletna saobraćajnica od Niša do albanske luke Drač, nazvana „Auto-put mira“ biće dužine 383 kilometra. Prema prvim najavama kompletna deonica je trebalo da bude završena još 2020. godine.

Otvaranje deonice Niš Merošina foto: GP018

Prethodno, još u leto 2015, tadašnji predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić govorio je o auto-putu Niš-Priština-Drač kao o „jednom od najvažnijih projekata“ i tvrdio da radovi mogu da počnu još pre kraja 2016.

Radovi su konačno počeli početkom decembra 2021, a na svečanosti organizovanoj tom prilikom kod petlje Merošina predsednik Srbije napomenuo je da bi deonica auto-puta do Prokuplja trebalo da bude gotova za oko dve i po godine, dakle do polovine 2024.

Izvođač radova je kompanija „Štrabag“, tačnije grupa ponuđača koju čine „Štrabag AG Austrija“ i „Štrabag doo Beograd“.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde