Niš je jedna od retkih lokalnih samouprava koja ima zaštitinika građana. Od početka godine je lokalnom ombudsmanu, Marini Mitić, stiglo skoro 1.700 primedbi, od kojih je nešto manje od polovine bez osnova. Nikoga, međutim, nisu vratili bez saveta, a često, iako to nije u njihovoj nadležnosti,izađu u susret i onima koji žive van Niša.
Od 1.660 ovogodišnjih podnesaka, najveći broj zamerki upućen je na rad građevinske inspekcije, kaže zaštitnica građana Marina Mitić. Razlog tome su trenutno nedefinisana zakonska rešenja oko legalizacije objekata.
Osim toga, brojne su primedbe i na račun rada Javno-komunalnog preduzeća „Objedinjana naplata“, kao i na rad gradske toplane, najčešće zbog načina obračuna cene grejanja. Oko 60% primedbi ima osnova, napominje Mitićeva. Do sada je, kaže, za efikasno rešenje problema bilo potrebno nekoliko meseci, mada očekuje da uskoro taj period bude kraći.
Institucija zaštitnika građana u Nišu postoji od 2005, što naš grad, posle Kragujevca, čini drugim gradom po redu koji je uveo lokalnog ombudsmana, a nalazi se južno od Save i Dunava. U Srbiji tek 10% lokalnih samouprava ima zaštitnika građana.