Naslovna Niš Nišvil ne dobija 30 miliona od grada

Nišvil ne dobija 30 miliona od grada

0

Reagujući na neke izjave zamenika gradonačelnika gospodina Ljubivoja Slavkovića izrečene u emisiji „OdgovorNi“ emitovanoj 24. 10. 2012. na TV Belle Amie, direktor Nišville jazz festivala Ivan Blagojević kaže da je gospodin Slavković tom prilikom izneo kako netačne podatke, tako i krajnje neprimerene i paušalne procene kulturnih manifestacija u Nišu.

Gospodin Slavković je, kaže Blagojević, u dva navrata izrekao dezinformaciju da Grad Niš dotira Nišville jazz festival iznosom od 30 miliona dinara, što je apsolutno netačno. Kao zamenik gradonačelnika, koji ovih dana zajedno sa gradskim većnikom resorno zaduženim za kulturu, vodi razgovore sa predstavnicima Uprave za kulturu o smanjenju budžeta za kulturu – trebalo je bar da od načelnice Uprave sazna da izdvajanje Grada za Nišvil poslednje dve godine stagnira i iznosi tačno 17 miliona dinara! Doduše, gradonačelnik je za ovu godinu obećao povećanje od 5,5 odsto ali to nije realizovano.

Poređenja radi, Novi Sad je za jednu od svojih manifestacija „Tamburica fest“ ove godine izdvojio 17,5 miliona, a o EXIT-u i da ne govorimo!

Ovakve ideje o smanjenju budžeta su upravo suprotne interesima Niša koji narednih godina treba da ostvaruje sve veće i veće prihode od kulturnog turizma. Takođe, Slavković je rekao i, parafraziram: „bilo bi u redu da ako im Grad da, recimo, 15 miliona da i Nišvil obezbedi 15 miliona od sponzora“, čime je takođe pokazao da je u emisiju došao krajnje nepripremljen, jer Nišville svake godine od strane sponzora, donatora, kulturnih centara i ambasada obezbedi dodatnih 20 miliona dinara. Pri tom, najveći deo ukupnog budžeta Nišvila se uplaćuje niškim firmama.

 

S druge strane, gospodin Slavković bi kao dugogodišnji privrednik i privredni novinar trebalo da zna da je Nišville od strane Kluba privrednih novinara Srbije dobio nagradu „Projekat budućnosti“ upravo zbog velikog potencijala da gradu i Srbiji donese ozbiljne prihode, a da su značaj Nišville-a, kao jedinog brenda iz Niša koji se našao u toj konkurenciji, prepoznale i Privredna komora Srbije, Ministarstvo trgovine i usluga i list „Privredni pregled“ u čijoj se tradicionalnoj akciji „Najbolje iz Srbije – pokažimo svima šta Srbija ima“ za 2011. godinu Nišville našao među najboljim brendovima.

Veliki potencijal Nišville-a, kome je upravo zbog toga, potrebna još veća podrška Grada Niša i to ne samo u materijalnom smislu, prepoznala je i Turistička organizacija Srbije koja je u „prvom ešalonu turističke ponude Srbije“ promovisala Nišville, zajedno sa Egzitom i Gučom, na najvećim turističkim sajmovima u Evropi Krajnje je neumesno i poređenje niških kulturnih manifestacija poput Nišvila, Horskih svečanosti, Filmskih susreta, sa svrljiškom „Belmužijadom“ ili blačkim „Danima šljive“, kojima je gospodin Slavković oduševljen i koje navodi kao „primer odličnih manifestacija koje vraćaju novac u budžet lokalnih samouprava“. Da je pomoćnik gradonačelnika bar jednom svratio na Nišville, kao što je obilazio pomenute manifestacije – pretpostavljamo da bi lako uočio razliku!

A takođe bi lako mogao i da izračuna koliko Nišville vraća novca i niškim firmama, pa na osnovu toga i u gradski budžet i samo na osnovu 1.000 noćenja za učesnike festivala u proseku svake godine, a da ne govorimo o više hiljada noćenja i o ostalim uslugama koje svake godine plate posetioci festivala iz drugih gradova Srbije i inostranstva – stoji u reagovanju direktora Nišvila Ivana Blagojevića.

Ivan Blagojevic

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde