Naslovna Društvo Mladi žele da se bave politikom da bi bili ‘’funkcioneri’’, a to...

Mladi žele da se bave politikom da bi bili ‘’funkcioneri’’, a to je fatalno, pre svega, po njih same

0

Gradski Portal 018 – 22.11.2016

Današnji napredak u informacionim tehologijama, širenje novih digitalnih medija i obrazovnih okruženja nužno predvidjaju sve veću važnost medijske pismenosti, koja se priznaje kao jedna od ključnih veština u obrazovnom sistemu skoro u celom svetu. Medijska pismenost se definiše kao sposobnost razumevanja, čitanja i pronicanja u srž medijskih tekstova, odnosno sposobnost da se na različite načie sagledavaju, aaliziraju, evaluiraju i kreiraju medijske poruke.

To znači da bi medijski pismena osoba morala da bude osposobljena da kritički misli i analizira najrazličitije forme izražavanja, odnosno, da se sticanje znanja koje podrazumeva medijsko obrazovanje ili medijsko opismenjavanje stiču veštine koje imaju najširu primenljivost i presude su za kvalitetno fukcioisanje i izražavanje u savremenoj kulturi. Mediji su važan segment svakog društvenog sistema, kao preplet medijskih veština i komunikacionih tehnologija, kao i prostor u kome se komunicira. Obradjuju sve važne teme savremenog sveta i zato je važno ovladati njihovim jezikom

Upravo tim povodom smo i razgovarali sa dr Marijom Ranđelović, tvorcem knjige “Obrazovna politika i medijska pismenost”, da bi se malo bolje upoznali sa njenom knjigom, ali i videli zbog čega je toliko važno biti medijski i politički pismen.

 

  1. Šta možete da nam kažete o Vašoj novoj knjizi „Obrazovna politika i medijska pismenost?

 Knjiga ‘’Obrazovna politika i medijska pismenost’’ se načelno bavi odnosom politike i obrazovanja, tj. obrazovnom politikom u Srbiji, sa posebnim naglaskom na potrebu uvodjenja obrazovanja za medije, na različitim nivoima obrazovanja i u samu strategiju razvoja obrazovanja u Srbiji. U društvima kao što je naše, koja su opterećena nizom tranzicionih I drugih teškoća, sveukupni nacionalni, ekonomski, socijalni i kulturni napredak, usko je povezan sa politikom obrazovanja. Nedvosmisleno se može zaključiti da je oblast medijske pismenosti nacije i uticaja obrazovne politike na njeno kreiranje u XXI veku aktuelno i uslovno rečeno, strateško pitanje. Recenzenti knjige su prof. dr Divna Vuksanović I prof.dr Zoran Avramović, a na samoj promociji učešće je uzela i naša poznata književnica Mirjana Bobić – Mojsilović. Drago mi je da su moje Nišlije u tom broju prisustvovale promociji. Bio je to veličanstven skup, koji me obavezuje na još temeljniji rad i svakako  će me još dugo činiti ponosnom i srećnom. Zahvaljujem se ovom prilikom i svom izdavaču, Niškom kulturnom centru, na organizaciji promocije i prepoznavanju kvaliteta mog rukopisa.

 

  1. Koliko je zapravo važno da svi budemo politički obrazovani?
    Na koji način približiti politiku mladima?

Mladi, svojstveno, svom uzrastu, imaju izraženu potrebu za samorealizacijom. Dovoljno slobodnog vremena omogućava im da se bave aktivnostima koje smatraju bliskim, a i takve lako prihvataju, jer u većini slučajeva prihvataju masovne trendove. Neophodno je uspostavljanje mehanizama i sistema koji će na duži perod regulisati I obezbediti mladima puteve uključivanja u procese izgradnje vrednosnih poimanja razvoja zajednice, u društvu, i sa svakom novom generacijom, kreativne pokretačke impulse. Mladi, pre svega, treba da uče.

 

  1. I koliko je važno da mladi učestvuju u politici?

 Mladi imaju mogućnost da se aktivno uključe u društvena dešavanja, kao i da na njih utiču svojim delovanjem i ostvarivanjem ličnih ideja, prvenstveno kao učesnici i studenti kroz svoje redovne i prateće obaveze, a i kao korisnici u programima organizacija za mlade, kao i članovi organizacija mladih. Danas postoji Kacelarija za mlade u skoro svakom mestu I njihovo pokretanje nisu samo obavezujući medjunarodni dokumenti, već pre svega, ostvarivanje prava mladih. Participacija mladih u lokalnom životu treba da predstavlja deo globalne politike učešća gradjana u javnom životu.  Danas mladi žele da se bave politikom da bi bili ‘’funkcioneri’’, a to je fatalno, pre svega, po njih same.  Potrebno je mladima staviti na raspolaganje odredjeni broj instrumenata, kako bi participacija bila stvarna, u vidu edukativnih programa za mlade, njihovo informisanje, podržavanje omladinskih inicijativa… O tome sam govorila u svojoj knjizi ‘’Pedagoški potencijali lokalne samouprave…’’ još pre šest godina i ostajem pri tim načelima.

Na kraju našeg razgovora dodala je ne planira tu da stane i da će nas i dalje prijatno iznenađivati.

Ovo je veoma kompleksna tema, koju je Gradski portal tek načeo. Uskoro ćemo se ponovo sresti sa Marijom i malo dublje razgovarati o ovoj, veoma važnoj temi.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde