U subotu, 1. februara, kreće novi sistem naplate karata u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Uvođenjem validatora, za očitavanje karata biće neophodne nove beskontaktne kartice, mobilna aplikacija NiCard ili papirna karta sa QR kodom.
Svaki putnik moći će da kupi beskontaktnu karticu na više lokacija, koju može da dopuni koliko god želi. Kada uđe u autobus, potrebno je da je prisloni na validator, čime će karta biti očitana. Takođe, prilikom izlaska iz autobusa neophodno je odjaviti svoju vožnju prislanjanjem karte uz validator.
„Naši građani će ubuduće kartice kupovati na mestima prodaje Direkcije. Naša nova lokacija je Turističko info-centar u centru grada, naša stara lokacija je tržni centar „Ambasador” i prigradska autobuska stanica. Takođe, kupovinu svojih karata će moći da obavljaju kod naših eksternih prodavaca. Do kraja dana ćemo formirati listu eksterne prodaje. Tačno ćemo objaviti sve lokacije na mapi”, naveo je Saša Novićević, v. d. direktora JKP Direkcija za javni prevoz.
U linijama koje saobraćaju samo prvom zonom, nije potrebno da se odjavi vožnja, već je dovoljno samo čekiranje pri ulasku.
U drugim linijama, konkretno linija koja saobraća prema Niškoj Banji, Brzom Brodu i Novom selu neophodno je da se otčekira beskontaktnom karticom, ukoliko putnik izlazi pre ulaska u drugu zonu, kako sistem ne bi naplatio sredstva za drugu zonu.
„Na prodajnim mestima biće i papirne karte, u vidu QR koda. Nije neophodno imati beskontaktnu nepersonalizovanu karticu. Možete je kupiti po sadašnjim cenama od 80, 105 i 120 dinara. ona se takođe čekira na validatoru”, dodaje Novićević.
Još jedna opcija je NiCard sistem, koji pruža iste usluge. Nakon registracije korisnika u mobilnoj aplikaciji, potrebno je na nalog registrovati svoju platnu karticu, putem koje se novac prebacuje na aplikaciju. U aplikaciji se jednim klikom kreira QR kod, koji se prislanja na validator.
Kontrolori Direkcije za javni prevoz će kod sebe imati uređaje, kojima će kontrolisati da li je karta očitana.
Mesečne, polumesečne i subvencionisane karte važiće do svog isteka, nakon čega će putnici morati da izvade personalizovanu karticu. Trajanje personalizovanih kartica oročeno je na pet godina. Kategorije građana koji imaju pravo na subvencionisani prevoz neće se menjati.
Jedina novina će biti uvođenje dnevnih karata. Ona će koštati 250 dinara i važiće za sve tri zone.
Po procenama javni prevoz koristi oko 140 hiljada putnika mesečno. Novi sistem će omogućiti i praćenje broja putnika, što može pomoći u odlučivanju o uvođenju novih linija.
Ugovor o javno-privatnom partnerstvu, koji je Direkcija za javni prevoz potpisala sa „Niš-ekspresom”, „Lastom” i „Strelom” 2020. godine, obuhvata nabavku 50 uređaja za očitavanje voznih isprava i 35 uređaja za prodaju voznih isprava i beskontaktne kartice. Vrednost ugovora je nešto preko 20 miliona dinara.