Gradski Portal 018 – 17.07.2018
Nova postavka u kafe galeriji Paris Art biće aktivna od nedelje 22. jula kada će se publici svojim radovima iz opusa „Energija kroz ritual“ predstaviti Božica Milojević. Otvaranje izložbe je zakazano za 20 sati, a ulaz je besplatan.
Božica Milojević je rodjena 7.1.1992. u Nišu. Nakon završene srednje umetničke škole na smeru Likovni tehničar u Nišu 2011. Upisuje fakultet umetnosti univerzitet u Nišu, Departman za likovne umetnosti. Treću godinu studija završava u klasi Đure Radonjića. Apsolvirala je 2015. u Klasi Mr. Katarine Đorđević.
Master studije upisuje 2015. Takođe na fakultetu umetnosti univerziteta u Nišu na Departmanu za likovne umetnosti i završava 2016. U klasi Mr. Katarine Đorđević.
Božica je vizuelni umetnik, svoje ideje izražava multimedijalnim delanjem, kroz slikarstvo, umetnički video rad, izradom figura od žice i figurina od gipsa, kao i izvodjenjem umetničkih performansa.
Učesnik je na preko trideset grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu i ucesnik nekoliko likovnih kolonija u Srbiji i Makedoniji. Predstavila svoje umetnicki rad na dve samostalne izlozbe.
Predsednica Udruženja mladih umetnika Svrljiga TIMAKUMUS.
Živi u Nišu.
ENERGIJA KROZ RITUAL
Radovi, crteži kojima ce se predstaviti su nastali između 2016 i 2017 god. Iz opusa pod nazivom ENERGIJA KROZ RITUAL tema na kojoj se zasnivao njen master rad u okviru koje i danas istražuje multimedijalnim delanjem.
Ljudska percepcija je rezultat međusobnog delovanja subatomskih čestica našeg mozga i mora kvantne energije. Doslovno to znači da smo u rezonanci sa svetom koji nas okružuje.
Energija je u osnovi svih nivoa našeg bića.
Ritual predstavlja sistem pravila koja određuju ponašanje pojedinca a koja će biti od simboličkog dejstva na fizički svet.
Rituali su takođe veza između tela i uma, definisani kao propisani obrazci ponašanja sa unapred definisanim funkcijama.
Koji kroz pokret predstavlja čvrstu kontrolu nad bićem, koja ne potiskuje prirodne sklonosti čoveka, nego ih na izvestan način uvlači u organsku harmoniju, telesnog-duhovnog bistvovanja, vodi ka jedinstvu bića i prirode, energije.
-Umetnici koriste razne elemente rituala iz različitih kultura u svojim praksama, na mene je uticalo istraživanje o avangardnom obliku izvođačke umetnosti nastao u japanu krajem 50ih godina, kada je reč o pokretu tela.
U butoh plesu sam videla mogučnost ostvarivanja sinergije unutrašnjeg bića i okoline u kome se izvođač oslobađa društveno prihvatljivih oblika izražavanja…-
Božica crtežu pristupa upotrebom kombinovane tehnike koristeći se mogućnostima koje pružaju tehnika kolaža u kombinaciji sa akrilom,akrilni sprej, tuš, žice i drugi, tradicionalni crtački materjali.
Na nekima od crteža koristi i žicu u službi linije.Kombinovanjem raznovrsnog materjala stvara celinu koja kao takva odiše skladnim neskladom.
Bojeni crteži su na granici između slike i crteža koje balansira pretežnom upotrebom tradicionalnih crtačkih sredstava i formi.
Tragajući za harmonijom čoveka unutar sebe samog kao i sa okruženjem, predstavljam ljudsku figuru u okviru nerealnog ali mogućeg prostora kao polno neodređeno biće, koje je sklop jedinstvene energije.
Na crtežima su pretežno predstavljene siluete, obrisi ljudske figure, bića koja se repetiraju i simbolično ukazuju na ritualno izvođenje.
Plutajuće forme i oblici iz pozadine prate pokrete figura predstavljajući plutanje i proticanje energije. Svaki od pokreta figure ima simbolično značenje- odbijanja,prizivanja, upravljanja energijom u sebi i okolini težući harmoniji.
Odvajanje figure od pozadine u crtežu postiže isticanjem pozadine jarkim, intenzivnim koloritom što je karakteristično za njen umetnicki rad. Ili ih pak pušta da se utope sa sivilom izdvajajuči ih suptilnim uokviravanjem, linijom određenog obojenja kao prikaz aure, postajući protočni kanal suptilnih vibracija .
Kolika je naša svest o značaju suptilne energije, snage duha..
Da li nas spoljna energija guta i uvlači u sekularne rituale,da li se mi u njoj gubimo i nestajemo ili smo jednostavno kao jedno.