Stanovnici Gadžinog Hana uskoro će moći da koriste uslube ombudsmana, a pomoć i savet dobiće od gradske ombusmanke Katarine Mitrovski u svom mestu. U saradnji Grada Niša i opštine Gadžin Han formirana je prva zajednička kancelarija ove dve lokalne samouprave. Ovo je prvi primer ovakve prakse u Srbiji, a prema najavama Mitrovski sigurno će ga slediti i druge lokalne samouprave, a interesovanje je već iskazala Babušnica.
Jednom nedeljno niška ombudsmanka Katarina Mitrovski radiće u Gadžinom Hanu.
“Predsednik Opštine Gadžin Han uputio je našoj kancelariji dopis sa željom da nam ustupi nadležnost da Grad Niš u narednom periodu obavlja poslove lokalnog ombudsmana za potrebe građana te opštine”, izjavila je Mitrovski.
To znači da je kancelarija lokalnog ombudsmana dobila šira ovlašćenja, tako da može da kontrolište postupanje svih lokalnih institucija na teritoriji Gadžinog Hana u odnosu na građane.
“Građani Opštine Gadžin Han su time zapravo došli u jednak položaj sa ostalim građanima. Do sada su na neki način možda i bili diskriminisani time što nisu imali mogućnost da se pritužuju nekom nezavisnom organu kao što je to lokalni ombudsman”.
Građani se mogu obratiti i putem telefona, mejla, preko društvenih mreža, objasnila je ona.
“Kancelarija Niša i Gadžinog Hana je korak ka formiranju Regionalne kancelarije ombudsmana čije će sedište biti u Nišu i koja će omogućiti da svoja prava ostvare građani iz svih mesta u Nišavskom okrugu”, rekla je Mitrovski.
Novom odlukom skraćeno je i vreme žalbe građana od pet do najviše 15 dana, tako da od sada lokalni ombudsman može da se bavi i zaštitom prava dece. Ovo je omogućeno izmenama zakona i na osnovu konvencije Ujedinjenih nacija o pravima dece koju je Srbija ratifikovala.