Naslovna Društvo Akademija održivosti: Besplatna edukacija za mala i srednja preduzeća

Akademija održivosti: Besplatna edukacija za mala i srednja preduzeća

0
Akademija održivosti_s
Akademija održivosti_s

Nakon velikog interesovanja i sjajnih rezultata u Rumuniji, besplatna edukativna onlajn platforma posvećena potrebama održivosti malih i srednjih preduzeća (MSP) sada je dostupna i kod nas.

Akademija održivosti je besplatna platforma za e-učenje koja ima za cilj da pruži osnovna znanja o održivosti u poslovanju i omogućava učenje u sopstvenom ritmu. Pored Srbije, Akademija održivosti je sada dostupna i u Bugarskoj i Hrvatskoj, a cilj je da se malim i srednjim preduzećima omogući pristup relevantnim informacijama, saznanjima i alatima o održivosti.

Platforma će ove godine ponuditi dva glavna kursa i postepeno proširivati svoje resurse u skladu sa specifičnim poslovnim potrebama u svakoj zemlji. Prvi kurs je „Uvod u održivost”, a MSP-ovi koji ga završe moći će da izgrade svoju strategiju održivosti na osnovu akumuliranog znanja, dokumenata i šablona koji su im obezbeđeni. Drugi kurs je fokusiran na „Održivost u HoReCa industriji”. Ovo je prvi u nizu kurseva razvijenih za određene ključne industrije i detaljno istražuje specifične potrebe MSP-ova u HoReCa sektoru, prikazuje relevantne lokalne studije slučajeva i nudi pažljivo odabrane informacije zasnovane na uvidima ključnih eksperata, kako lokalnih tako i međunarodnih.

Akademija održivosti kreirana je uz podršku Coca-Cola Fondacije i lansirana je 2023. godine u Rumuniji od strane organizacije Social Innovation Solutions (SIS) koja osnažuje pojedince i organizacije da razviju održiva rešenja. U prvih 10 meseci od lansiranja, više od 12.000 rumunskih MSP-ova se registrovalo na platformi. Akademija održivosti sada je dostupna u još tri zemlje, a ova ekspanzija je rezultat sve veće potražnje biznisa za usvajanjem praksi održivosti radi usklađivanja sa postojećim regulativama EU i mogućnosti korišćenja prilika koje novi zahtevi za održivošću donose. Nacionalni partner za tržište Srbije je Smart kolektiv, organizacija koja je pionir u promovisanju društveno odgovornog poslovanja i socijalnog preduzetništva u Srbiji.

Neven Marinovic, Smart kolektiv
Neven Marinovic, Smart kolektiv

„Veoma smo ponosni na pokretanje Akademije održivosti zajedno sa SIS-om i Coca-Cola Fondacijom. Ona je rezultat naših višegodišnjih programa i projekata kojima želimo da podržimo firme i preduzetnike u ostvarivanju pozitivnog društvenog i ekološkog uticaja. U trenutku kada se ceo svet okreće ka održivosti, a preduzeća imaju sve veće obaveze da izveštavaju o tome, ova platforma pružiće dragocenu podršku na ovom putu. Akademija održivosti u Srbiji nije samo prilika za edukaciju, već i ključni korak ka stvaranju održive budućnosti za našu zemlju i generacije koje dolaze”, izjavio je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva.

Ciprian Stănescu, predsednik Social Innovation Solutions, izjavio je: „Poslednjih 5 godina smo primetili sve veće interesovanje preduzetnika za odnos između održivosti i budućnosti njihovog poslovanja. Naše iskustvo u Rumuniji i povratne informacije lokalnih partnera u Bugarskoj, Srbiji i Hrvatskoj daju nam snažan razlog da verujemo da će Akademija održivosti brzo postati glavni izvor specifičnih znanja.”

Akademija održivosti u Srbiji deo je većeg regionalnog programa pod nazivom „Sustainable Futures“, koji ima za cilj da pripremi MSP-ove za ključne izazove budućnosti. Pored Akademije, MSP-ovi će imati mogućnost da se pridruže programu „TRANSFORMATOR“, intenzivnom programu u trajanju od 3 meseca koji pomaže da transformišu svoj poslovni model u održiviji. Prijave se otvaraju kasnije u junu.

„Uzbuđeni smo zbog programa „Sustainable Futures”, koji omogućava mikro, malim i srednjim preduzećima na srpskom tržištu da steknu dodatna znanja i značajne kontakte. Verujemo da programi poput ovog doprinose dragocenim edukativnim resursima i partnerstvima koja pomažu kompanijama da ostvare održiviju budućnost za sve i izuzetno nam je drago što možemo da doprinesemo ovom uspehu”, izjavio je Carlos Pagoaga, predsednik Coca-Cola Fondacije.

Akademija održivosti dostupna je na linku akademijaodrzivosti.rs i nakon registracije korisnici će imati pristup edukativnom sadržaju koji je razvijen u saradnji sa cenjenim stručnjacima i preduzetnicima.

O Smart kolektivu: Smart Kolektiv (SK) je organizacija civilnog društva osnovana 2003. godine i pionir u promovisanju društveno odgovornog poslovanja i socijalnog preduzetništva u Srbiji. Od 2008. godine, SK upravlja Forumom za odgovorno poslovanje, prvom mrežom društveno odgovornih kompanija u Srbiji koja obuhvata 30 velikih kompanija. SK aktivno promoviše društvenu odgovornost i implementaciju ESG principa u poslovnom sektoru, istovremeno podstičući partnerstva između socijalnih preduzeća i glavnih privrednih subjekata, uključujući mala i srednja preduzeća kao i velike kompanije. Organizacija pruža direktnu finansijsku i nefinansijsku podršku, fokusira se na zagovaranje, stvaranje partnerstava, pristup finansijama, tržištima i jačanje kapaciteta.

O Social Innovation Solutions: Misija Social Innovation Solutions (SIS) je da osnaži pojedince i organizacije da razumeju buduće promene i razvijaju održiva tehnološka, politička i preduzetnička rešenja. SIS organizuje nekoliko edukativnih programa u oblasti održivosti u Rumuniji i regionu i sarađuje sa preko 15.000 preduzeća i organizacija u programima poput Sustainability Academy, TRANSFORMATOR, ESG Journey i Sustainability Hub. SIS je takođe organizator Samita o klimatskim promenama, globalne platforme za razgovor o održivosti i rešenjima za klimatske promene.

O Coca-Cola Fondaciji: Misija Coca-Cola Fondacije je da utiče na pozitivne promene u zajednicama širom sveta gde kompanija Coca-Cola posluje i gde naši zaposleni žive i rade. Podržavamo transformativne ideje i institucije koje se bave složenim globalnim izazovima i koje ostavljaju merljiv i trajan pozitivan uticaj. Naše donacije su fokusirane na održivi pristup bezbednoj vodi, otpornost na klimatske promene i spremnost za reagovanje na katastrofe, na cirkularnu ekonomiju, ekonomsko osnaživanje i uzroke koji utiču na našu matičnu zajednicu. Od svog osnivanja 1984. godine, Coca-Cola Fondacija je dodelila grantove u vrednosti od preko 1,5 milijardi dolara u službi svog mandata da osnaži zajednice širom sveta.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde