Naslovna Društvo 17.000 reklamacija rešeno u korist kupaca

17.000 reklamacija rešeno u korist kupaca

0

Gradski Portal 018 – 17.03.2015
U Srbiji je prošle godine 17.000 prigovora rešeno u korist kupaca i korisnika usluga, rekla je pomoćnica u Ministarstvu trgovine Vesna Novaković.

Potrošači u Nišu imaju najviše pritužbi na kvalitet patika, akumulatora, peći na čvrsto gorivo i telekomunikacije, kažu u Centru za zaštitu potrošača „Forum“.

Novi Zakon o zaštiti potrošača je na snazi već 6 meseci. Organizacije za zaštitu potrošača od tada dobijaju sredstva kako bi informisale i savetovale građane o pravima koja imaju kao potrošači. Trgovci imaju obavezu da informišu kupce ili korisnike usluga o proizvodima dok potrošači mogu da ulože reklamaciju ukoliko nisu zadovoljni kvalitetom. Trgovci, po novom Zakonu, imaju manje vremena da odgovore na reklamacije.

I dok je 17.000 reklamacija rešeno u korist potrošača u toku prošle godine u Srbiji, u Nišu se kupci najviše žale na negativan odgovor trgovaca kada podnose reklamacije na patike, akumulatore, peći na čvrsta goriva i usluge telekomunikacija. Pojedine su morali i da tuže, a za sporove u vrednosti manjoj od 500.000 dinara ne plaćaju se sudske takse. Međutim, kada je u pitanju roba male vrednosti kao što je obuća, kupci izbegavaju da sudski ostvare svoja prava.

Mnogo pritužbi Forumu pristiže iz čitave Srbije i na usluge od opšteg interesa, kao što su grejanje, struja i javni prevoz. Najveći problem je što javna preduzeća koja se bave ovim uslugama koriste monopolistički položaj i odgovaraju jednostrano na pritužbe, bez davanja prava na žalbu potrošačima iako je ono ustavom zagarantovano. 80 odsto strujomera i uređaja za merenje potrošnje vode nije baždareno i ne meri realnu potrošnju, dok 60 odsto stanovnika Niša ima napon manji od 220V, upozoravaju u „Forumu“.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde