Naslovna Kultura Večeras u NKC-u koncert Pučinijevo nasleđe

Večeras u NKC-u koncert Pučinijevo nasleđe

0
Pučinijevo nasleđe
Pučinijevo nasleđe foto: NKC

Povodom stogodišnjice smrti jednog od najvećih kompozitora u velikoj sali Niškog kulturnog centra večeras sa početkom od 20 sati održava se koncert Pučinijevo nasleđe. Ulaz za sve posetioce je besplatan.

Program:

Opera La rondine: Isidora Moles, sopran

Opera La rondine: „Chi il bel sogno di Doretta“ Isidora Moles, sopran

Opera Toska: „E lucevan le stelle“, Nikola Stamenković, tenor

Opera Boemi: „Si, mi chiamano Mimi“, Jelena Jovanović, sopran

Opera Boemi: „Quando men vo“ Isidora Moles, sopran

Opera Đani Skiki: aria Gianni Schicchi, Marko Milisavljević, bas-bariton

Opera Đani Skiki: „O mio babbino caro“ Isidora Moles, sopran

Opera Madam Baterflaj: „Addio fiorito asil“ Nikola Stamenković, tenor

Opera Madam Baterflaj: „Che tua madre dovra“ Jelena Jovanović, sopran

Opera Edgar: „Questa amor, vergogna mia“, Marko Milisavljević, bas-bariton

Opera Boemi: kvartet „Addio dolce svegliare“, Isidora Moles, sopran , Jelena Jovanović, sopran, Nikola Stamenković, tenor, Marko Milisavljević, bas-bariton

Nikola Stamenković tenor, rođen je 21.05.2001. u Vranju.Osnovnu školu ,,Vuk Karadžic“ završio je 2016. kao i nižu Muzičku školu ,,Stevan Mokranjac“ u Vranju, odsek klavir i solo pevanje. Svoje dalje obrazovanje nastavlja u srednjoj školi ,,Stanislav Binički“ u Leskovcu, odsek solo pevanja u klasi prof. Nade Jovanović.

Pohađao je master klas mr. Katarine Simonović Ivanković, docenta na fakultetu umetnosti u Nišu, master klas Aleksandra Saše Petrovića, prvaka opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, kao i master klas Vesne Ginovske Ilkove, prvakinje makedonske opere i baleta, master klas Marie Temesi, redovni profesor solo pevanja

na Univerzitetu u Segedinu, master klas Vojislava Spasića, redovni profesor na FILUM-U u Kragujevcu, master klas Berislava Jerkovića, redovni profesor na Akademiji za Kulturu i Umijetnost u Osijeku, master klas primadone prof. Emeritus Radmile Bakočević. Pevao je u horu Muzičke škole ,,Stevan Mokranjac“ iz Vranja. Svoj prvi solistički koncert održao je u Vranju 2018. godine. Trenutno je student III godine na odseku solo pevanja na Fakultetu Umetnosti u Nišu, u klasi mr. Katarine Simonović Ivanković. Debitovao je u operi ‘Carmen’ sa ulogom Remendada i tako označio početak karijere na operskoj sceni, koja se nastavlja sa ulogom Monostatosa u operi ‘Čarobna Frula’ i ulogom Radeta u operi ‘Na uranku’. U toku svog školovanja učestvovao je na raznim koncertima, od kojih se izdvaja koncert sa Filharmonijom Severne Makedonije, kao i na brojnim republičkim i internacionalnim takmičenjima solo pevača, na kojima je osvajao mnogobrojne, prestižne nagrade: -2015. godine takmičenje ,,Mita Topalović“ u Pančevu- I nagrada -14. Internacionalni festival muzičke škole ,,Petar Stojanović’ u Ubu- I nagrada (laureat) -2017. godine međunarodno takmičenje solo pevača ,,Lazar Jovanović“ u Beogradu- II nagrada -2017. godine republičko takmičenje- I nagrada -2017. godine internacionalno takmičenje ,,Nikola Cvejić“ u Rumi- I nagrada -2018. godine takmičenje ,,Lazar Jovanović“ u Beogradu- II nagrada. -2019. godine internacionalno takmičenje ,,Polyhymnia“ u Skoplju – I nagrada -2019. godine internacionalno takmičenje ,,Nikola Cvejić“ u Rumi- I nagrada. -2021. godine takmičenje ,, Lazar Jovanović“ u Beogradu – II nagrada -2021. godine internacionalno takmičenje ,,Nikola Cvejić“ u Rumi – I nagrada -2022. godine internacionalno takmičenje“ The Heart of Serbia“ u Kragujevcu – I nagrada -2022. godine internacionalno takmičenje „Vera Vitkai Kovač“ – I nagrada. i spec. Nagrada -2023. godine internacionalno takmičenje „Lav Mirski“ u Osijeku – II nagrada

Značajniju pažnju Nemanja Egerić privlači integralnim izvođenjem „Dvadeset pogleda na dete Isusa” Olivijea Mesijana što mu donosi niz umetničkih priznanja – Nagradu za najuspešniji koncert Galerije SANU, nagradu iz fondacije „Muzičke vizije Ivana Jevtića”, nagradu „Nevena Popović” za najznačajnije umetničko ostvarenje, dok ga 2022. godine Udruženje muzičkih umetnika Srbije odlikuje priznanjem za najboljeg mladog umetnika. Takođe učestvovao je na brojnim takmičenjima gde je osvajao brojne nagrade od kojih se izvdajaju: Laureat IV međunarodnog pijanističkog takmičenja ULjUS (2017), Prva nagrada na međunarodnom pijanističkom takmičenju Klavitas (2017), Laureat takmičenja za savremenu muziku ReConstruction 2 (2019), Druga nagrada na takmičenju savremene muzike INSAM u Sarajevu (2019).

Nemanja je učestvovao na međunarodnim festivalima kao što su Bolzano festival Bozen, Lucern Piano Festival, Musica al Ponte, Međunarodna tribina kompozitora, Piano City, NIMUS, CONVIVIUM MUSICUM, BLISS, BUNT i dr. Prvi je među srpskim pijanistima izveo značajna klavirska dela Olivijea Mesijana, Lučana Berija, Đerđa Kurtaga, Luiđi Nona, Džonatana Harvija i Ivana Fedelea. Na Bolzano festivalu izvodi svetsku premijeru dela 11.000 Saiten Geroga Fridriha Hasa sa Mahler chamber orkestrom. Sa pijanistom Stevanom Spalevićem obrazuje klavirski duo STEVAN NEMANjA sa kojim izvodi kapitalna dela za isti sastav i sa kojim osvaja prestižne nagrade. Takođe, Nemanja redovno nastupa sa flautistkinjom Angelinom Nikolić u duu Syrinx, što je i istoimeni naziv njihovog udruženja. U 2022. godini snima svoj prvi kompakt disk sa do tada nesnimljenim delima savremenog američkog kompozitora Džoela Šadabea, u okviru fondacije Electronic Music Foundation u Njujorku. U pripremi je i kompakt dik sa delima Miloja Milojevića i Kloda Debisija. Nakon završenih studija u klasi prof. Miroslava Dacića, usavršava se na post-diplomskim studijama u Firenci u klasi prof. Bruna Kanina. Doktorira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu pod mentorstvom prof. Maje Rajković i prof. Miloša Zatkalika. U 2022. godini završava post-diplomske studije za savremenu muziku u Torinu u klasi Emanuela Arćulija. Pored akademskog školovanja, usavršavao se kod eminentnih pijanista: Pitera Hila, Momo Kodame i Pjera Sublea. Zaposlen je na Fakultetu umetnosti u Nišu u zvanju Docenta na predmetima istorija pijanizma i poznavanje literature i izvođaštva. Član je UMUS-a. Rođen u Trsteniku 1991. godine, susreće se netipično kasno sa klavirom u svojoj dvanaestoj godini. Muziku je počeo da istražuje kroz alternativne žanrove, Sound art i komponovanje, a u izvođenje klasične muzike se zaljubljuje tek pred kraj svojih redovnih studija. Najviše ga interesuju noviji muzički pravci, a svoj repertoar često kroji od tradicionalnih i savremenih kompozitora, kako bi kroz sukob estetičke različitosti pronašao različita lica jedne umetničke istine.

Jelena Jovanović – sopran, osnovno i srednje muzičko obrazovanje stiče u Muzičkoj školi u Nišu i Muzičkoj školi „Stanislav Binički“ u Leskovcu, na odseku za solo pevanje i teoretskom odesku. Sa 16 godina upisuje Fakultet umetnosti u Nišu na odseku za solo pevanje. Diplomira i masterira sa najvišim ocenama.

Tokom osnovnih i master studija dobitnik je mnogobrojnih prvih nagrada na međunarodnim takmičenjima kao što su „Lazar Jovanović“ , „Srpska solo pesma“ , „Vera Kovač Vitkai“ , „Internacionalno takmičenje solo pevača Radmila Bakočević“…itd.

Usavršavala se kod međunarodno priznatih operskih primadona poput Radmile Bakočević, Marie Temeši, Vere Kovač Vitkai, Jadranke Jovanović…

Prvi put debituje sa ulogom Lusi u Đan Karlo Menotijevoj operi Telefon, potom debituje sa ulogama Fraskite (Karmen) i Pamine (Čarobna frula).

Pored toga aktivno nastupa kao solista i kao član kamernih sastava. U sezoni 2021/22 polaže audiciju za operski studio „Borislav Popović“ u Beogradu, gde sarađuje sa značajnim operskim umetnicima i dirigentima. Trenutno je zaposlena kao profesor solo pevanja u Muzičkoj školi u Nišu.

Marko Milisavljević, bas – bariton, završio je master akademske studije na Fakultetu umetnosti u Nišu u klasi prof. mr Aleksandre Ristić kao student generacije. Tokom školovanja učestvovao je na mnogim festivalima i takmičenjma na kojima je osvojio brojne nagrade. Pored nastupa na takmičenjima ima i veoma bogatu biografiju koncertnih aktivnosti. Nastupao je i sarađivao sa mnogim dirigentima iz zemlje i inostranstva: Milena Injac, Zoran Stanisavljević, Suzana Kostić, Ivana Mirović, Dejan Savić, Luka Testa (Italija), Basem Akiki (Liban – Poljska), Fernando Hil Estrada (Ekvador), Kšištof Šiđiš (Poljska) i mnogi drugi. Učestvovao je i na majstorskim kursevima Ljudmile Gros, kao i svetski uvaženog tenora Zorana Todorovića. Član je i solista Akademskog hora SKC – a u Nišu sa kojim je nastupao u Srbiji, Bugarskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Slovačkoj, Austriji, Poljskoj, Francuskoj, Sloveniji. Posebno se ističe nastup sa čuvenim svetskim tenorom Robertom Alanjom u Vroclavu (Poljska), 2016. godine. Tumačio je naslovnu ulogu dr Falkea iz Štrausove operete „Slepi miš“ u Narodnom pozorištu u Nišu, ulogu Don Bazilija iz Rosinijeve opere „Seviljski berberin“, Uberta iz Pergolezijeve opere „Služavka gospodarica“, uloge toreadora Eskamilja i Zunige iz Bizeove opere „Karmen“ kao i ulogu Kolasa iz Mocartove opere „Bastijen i Bastijena“ u Narodnom pozorištu Republike Srpske u Banja Luci. Učestvovao je i u mjuziklima „Cigani lete u nebo”, „Fantom iz opere“ ulogom Firmina kao i u mjuziklu „Neki to vole vruće“ ulogom Svilenog u Narodnom pozorištu u Nišu. Od 2019. Marko Milisavljević je zaposlen na Fakultetu umetnosti u Nišu na katedri za solo pevanje u zvanju saradnika u nastavi.

Isidora Moles rođena je u Nišu, Srbija, počinje da uči muziku sa pet godina kroz klavir i flautu u nekoliko bugarskih i srpskih muzičkih škola.

Tokom razvoja svoje umetničke karijere u vizuelnim umetnostima, počinje privatne studije pevanja 2011. godine kod Tea Karkavalo, predavača na „Conservatiorio Santa Cecilia” u Rimu. Od 2018. studira privatno kod vokalnog pedagoga Dragane Moles.

2018. nagrađen je drugom nagradom na međunarodnom takmičenju operskih pevača „Fausto Ricci“ u Viterbu, Italija, gde osvaja i nagradu publike. Njen pozorišni debi je u ulozi Adele u Štrausovoj opereti „Slepi miš“ u Muzičkom pozorištu u Sofiji. Od tada je učesnik različitih produkcija i koncerta u Italiji, Srbiji i Bugarskoj, uključujući solističke recitale i ostalo.

2022. debituje uloge Serpine u “Služavka Gospodarica” u Rimu (Teatro dei Ginnasi) i Oskara u „Bal pod maskama” u Švedskoj (Opera pa Skaret). Iste godine nagrađena je Prvim mestom na dva međunarodna takmičenja – „Mattia Battistini“ i „Fausto Ricci“ – i Trećim mestom na takmičenju „Nikolaj Ghiaurov“ u Modeni. Takođe je dobitnica nagrade za najboljeg Rosinijevog izvođača na konkursu “SOI – Fiorenza Cedolins” i nagrade Opere u Beogradu.

2023. je odabrana od strane Siemens Art Project za ulogu Done Ane u „Don Đovaniju“ u Aleksandriji u Egiptu, uloga kasnije izvedena i u Velikom Trnovu u Bugarskoj. Iste godine igra ulogu Violete Valeri u „Travijati“ u srednjevekovnoj tvrđavi Vairano Patenora i Palati u Portiči (Italija), Plovdivu (Bugarska) i Beogradu (Srbija) i ulogu Nede u „Paljači“ u Antičkom pozorištu u Taormini, Katanzaru, Bolonji i Viterbu (Italija).

Povodom Svetskog dana opere pozvana je da nastupi na Gala koncertu u radiju Rai (RaiRadio3) zajedno sa Ženskim horom iz Teatro dell’opera di Roma i hor majstorom Čiro Visko.

U decembru debituje sa ulogom Muzete u operi “Boemi” u Plovdivu u Bugarskoj, i vraća se tamo kao gostujući solista za druge produkcije i koncerte 2024.

U maju mesecu 2024. godine je dobitnica Druge Nagrade na međunarodnom takmičenju “Jole de Maria”. Trenutno pohađa Vokalnu akademiju za pevače pri Kulturnom institutu Borisa Hristova u Rimu.

Uporedo sa muzičkim studijama, diplomirala je scenografiju i kostimografiju na Akademiji lepih umetnosti u Rimu, specijalizujući se za periodnu garderobu i dizajnirala kostime za muzičke pozorišne produkcije, kao što je mjuzikl “Violinista na krovu” (2020) i drugi.

#Kultura 

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde