Tender za izbor prevoznika na gradskim i prigradskim linijama na području grada Niša završen je danas, a za obavljanje tog posla vrednog 10,7 milijardi dinara, javile su se četiri firme i jedan konzorcijum.
Direktor Direkcije za javni gradski prevoz Milan Milić rekao je da su se na javni poziv javile firme „Niš-eskpres“, „Ariva litas“, „Vulović transport“, „Ćurdić“ i konzorcijum koji čine firme „Lasta“ i „Strela“.
„Za prevoz putnika na linijama iz prvog paketa čija je vrednost blizu osam milijardi dinara, javio se jedino „Niš-ekspres“. Za prevoz na linijama iz drugog paketa čija je vrednost blizu tri milijarde javile su se preostale tri firme i konzorcijum“,izjavio je Milić.
Prem njegovim rečima, Komisija za javne nabavke ima rok od mesec dana da izabere najpovoljnije ponudjače, s tim što će oni početi da voze od 1. februara naredne godine.
„Dobićemo kvalitetniji prevoz sa većim brojem polazaka i većim brojem linija. Izmedju ostalog, autobusi na svim linijama gradskog i prigradskog prevoza moraće da budu niskopodni, da imaju rampe za invalide i klima uredjaje“, rekao je Milić.
On je rekao da su za nepoštovanje ugovornih odredbi predvidjene visoke kazne, a u krajnjem slučaju i raskid ugovora o prevozu.
„Za neuključivanjnje klima uredjaja kada je spoljašnja temperatura viša od 25 stepeni Celzijusovih kazna je 100.000 dinara“ izjavio je Milić.
Kako je kazao Milić, sa novim prevoznicima biće potpisani ugovori koji će važiti sedam godina, dok Zakon o javno privatnom partnerstvu predvidja rokove od pet do 50 godina.
„Studija o javnom prevozu je pokazala da je optimalni rok za zaključenje ugovor sedam godina jer će prevoznik koji dobije posao u Nišu morati da ovde premesti celu logistiku, da im bazu i servis za održavnje. U cilju smanjenja tih troškova rok zaključenja ugovora je sedam godina“, izjvio je Milić.
On je rekao da je Studija o javnom prevozu odredila i da ovoga puta postoje dva paketa linija, koje kombinuju i gradske i prigradske linije.