Osnovni sud u Nišu osudio je danas na osam godina zatvora i pet godina zabrane upravljanja vozilima D kategorije vozača „Niš ekspresa“ Milana Zdravkovića, zbog nesreće u decembru 2018. godine na pružnom prelazu u Donjem Međurovu kada je u sudaru autobusa i voza poginulo osam ljudi, a 27 je lakše ili teže povređeno.
Advokat porodica nastradalih lica Bratislav Stojanović danas novi sudski spor i podnošenje krivične prijave i protiv mašinovođe, Infrastruktura železnice Srbije i lokalne samouprave.
Vozač autobusa Milan Zdravković je na završnom ročištu, pre izricanja kazne, rekao da mu je žao zbog nesreće i izrazio saučešće porodicama nastradalih.
„Izražavam žaljenje i kajanje i ja imam košmare zbog svega što se desilo“, rekao je Zdravković. Srećko Kocić, otac sedamnaestogodišnje Marijane Kocić koja je poginula u sudaru, izrazio je nezadovoljstvo visinom kazne.
„Osam godina za osam života. Da li život mog deteta vredi jednu godinu? Neka se svi stave u moju poziciju, ne tražim ništa više od toga“, rekao je Kocić.
Sudija Osnovnog suda u Nišu Bojan Pavić objasnio je da zakon za počinjeno delo predviđa maksimalnu kaznu od osam godina, tako da ne može „ni da se traži, niti izrekne veća zatvorska kazna“.
Pavić je obrazlažući presudu rekao da je krivica okrivljenog nesporna jer autobus koji je vozio nije zaustavio ispred pružnog prelaza i nije se uverio da može bezbedno da prođe preko prelaza.
„Sud nalazi da ima propusta i drugog učesnika u nesreći, da je voz išao brzo i da nije dao zvučni signal na vreme, ali to ne menja ono ključno, da nije stao i nije se uverio da može bezbedno da prođe. Nehat vozača bio je baš grub“, izjavio je Pavić.
Advokat oštećenih Bratislav Stojanović istakao je da za osam porodica čiji su najmiliji nastradali u udesu suđenje nije završeno i najavio podnošenje krivične prijave protiv mašinovođe, odgovornih lica u preduzeću Infrastuktura železnice Srbije i lokalnoj samoupravi kao upravljaču puta.
„Podnećemo krivičnu prijavu zato što smatramo da je u toku postupka suđenja dokazano da je pored vozača ovoj nesreći doprineo i mašinovađa jer nije upotrebio zvučni signal kada se približavao pružnom prelazu i nije usporio, već je ubrzavao voz“, istakao je Stojanović.
On je rekao da će protiv lokalne samouprave podneti prijavu zbog neuređenja pružnog prelaza.
„Samo tri dana nakon nesreće taj pružni prelaz je asfaltiran, ali ne zbog toga što je železnica bila zainteresovana da se ovako nešto ubuduće ne desi, već da bi se sakrili tragovi, da bi se sakrilo da je pružni prelaz bio pun rupa“, naglasio je Stojanović.
Predrag Tomović, advokat vozača nije negirao krivicu njegovog branjenika, ali je istakao da se prilikom izricanja kazne mora uzeti u obzir i postupanje mašinovođe.
„Mašinovođa je kočio na 28 metara od autobusa, a na 20 metara je upotrebio zvučnu signalizaciju. Nemojte da kažete da nije od značaja to da li se mašinovođa ponašao u skladu sa Zakonom o bezbednosti železničkog saobraćaja ili nije“, rekao je Tomović.
On je kazao da odgovornost za nesreću na pružnom prelazu snosi i železnica, jer suprotno propisima mašinovođa nije imao pomoćnika čiji je zadatak da posmatra prostor oko voza i upozorava mašinovođu o opasnostima na koje nailaze.
Tomović je rekao da odgovornost železnice i lokalne samouprave postoji i zbog toga što na pružnom prelazu nije bilo svetlosne signalizacije koja upozorava na nailazak voza, dok je prvi i jedini znak koji upozorava na prilazak šinama na svega osam metra od pružnog prelaza.