U Srbiji je od aprila onlajn kupovina hrane povećana za 200 odsto a odeće za 100 odsto, izjavila je državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Tatjane Matić.
Matić je u izjavi za agenciju Tanjug navela da je onlajn kupovina tehničkih uređaja i računarske opreme porasla za 50 odsto, dok je istovremeno za približno 30 odsto porastao i broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava.
Ona je ukazala na to da su tokom vanrednog stanja zbog pandemije koronavirusa poštanski operatori zabeležili rast broja pošiljki, odnosno dostava robe kupljene putem e-trgovine za 40 odsto, dok su trgovci beležili rast e-trgovine od 50 odsto do čak 300 odsto.
I nakon ukidanja vanrednog stanja poštanski operatori beleže još veći rast od 50 odsto do 100 odsto, dok većina trgovaca beleži rast u proseku približno 100 odsto, prema podacima e-Commerce Asocijacije Srbije, rekla je Matić.
Prema njenim rečima, tehnički uređaji i računarska oprema oduvek su bili najtraženija roba u elektronskoj trgovini, ali u vreme epidemije ta situacija se promenila, pa su građani onlajn najviše kupovali hranu i odeću.
Kada je reč o prigovorima, ona je precizirala da se građani najčešće žale po osnovu nesaobraznosti robe, izdatih garancija, roka isporuke, povraćaja novca i slično.