Naslovna Niš Novi Zakon o zaštiti potrošača uvodi red u ovu oblast

Novi Zakon o zaštiti potrošača uvodi red u ovu oblast

0

Od 22. septembra kreće primena novog Zakona o zaštiti potrošača koji, između ostalog, podrazumeva kraće rokove za odgovor na reklamaciju i veće nadležnosti tržišne inspekcije. Predsednik Centra za zaštitu potrošača „Forum“ Jovan Jovanović kaže da je zakon usklađen sa evropskom potrošačkom regulativom i očekuje da će uvesti red u ovu oblast. Međutim, smatra da će biti potrebna stroga kontrola njegove primene.

Rok za odgovor na reklamaciju će od 22. septembra biti osam dana. Potrošači će moći da u roku od 14 dana bez objašnjenja vrate proizvod koji su kupili na daljinu, odnosno putem TV prodaje, interneta i kataloga, kao i da ulože žalbu na kvalitet proizvoda čak i ako nemaju ambalažu. Novina je i da se ukidaju i sudske takse za potrošačke sporove čiji su iznosi manji od 500.000 dinara. Prema Jovanovićevim rečima, dobro je i što novi zakon onemogućava trgovce i davaoce usluga da izbegnu odgovornost pozivajući se na neke druge zakone.

Jovanović dodaje i da je dobro što su prvi put predviđene i ozbiljne kaznene mere za one koji se ne pridržavaju, što bi trebalo da smanji zloupotrebe.

Građani pozitivno ocenjuju novi Zakon o zaštiti potrošača, ali smatraju da je važnije kako se on sprovodi u praksi. Jovan Jovanović dodaje da novi zakon podrazumeva i bolju saradnju centara za zaštitu potrošača i tržišne inspekcije. Osim toga, jasno su definisani kriterijumi za rad udruženja potrošača, ali i obaveze lokalnih samouprava da pomognu rad ovih udruženja kako bi potrošači bili što bolje informisani o svojim pravima.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde