Autobusi Niš ekspresa, Laste i Strele do 1.februara prevoze Nišlije u gradskom saobraćaju. Oni će narednih 7 godin obavljati ovaj, za grad od značaja, posao.
Beogradski prevoznik Lasta, pre nego je izašao sa svojim vozilima na niške ulice, predstavio svojih novih 25 autobusa na parkingu u Čalijama, voziće na gradskim i prigradskim linijama u okviru takozvanog “paketa 2”, zajedno sa obrenovačkom Strelom.
Obrenovački prevoznik, isto kao i Lasta, kupio je autobuse, njih 10, upravo zbog ugovorenog posla u Nišu. Sa druge strane, Grad Niš predvideo je veća sredstva u budžetu na godišnjem nivou za subvencionisanje sistema javnog prevoza, koji će se, osim toga, finansirati i od prodaje autobuskih karata. Inače, za funkcionisanje javnog prevoza u narednih sedam godina, na koliko su potpisani ugovori sa prevoznicima, potrebno je ukupno 10,7 milijardi dinara.
“Nadam se da će građani biti zadovoljniji javnim prevozom nego u proteklom periodu. Stabilizovali smo finansije u gradskom budžetu i uspeli smo da obezbedimo više novca za funkcuionisanje gradskog i prigradskog prevoza, što iznosi više stotina miliona dinara godišnje. Prilikom organizovanja novog sistema prevoza uvažene su primedbe i zapažanja građana iz ranijeg perioda, a uvažavaćemo njihova zapažanja i u narednim mesecima koja se odnose na novi sistem prevoza, sa tri izabrana prevoznika”, rekao je juče Darko Bulatović, gradonačelnik Niša, na predstavljanju Lastinih autobusa, parkiranih u naselju čalije.
Lasta i Strela dele 14 linija iz takozvanog paketa 2, u kojem su, primera radi, autobuske linije Njegoševa-Donji Komren, Mokranjčeva-Naselje Branko Bjegović, Trg kralja Aleksandra-Bulevar Nemanjića, Čalije-Bubanj, Kružna linija 34, kao i prigradske linije za Cerje, Brenicu, Hum, Oreovac i Gornju Vrežinu. Prema najavama nadležnih, putnici na ovim linijama mogu očekivati kvalitetniji prevoz nego ranije.
“U uslovima tendera insistirali smo da autobusi moraju biti niskopodni, sa rampama za osobe sa invaliditetom i klima uređajima. Od dodatne opreme, koju prevoznici treba da ugrade u narednim mesecima, autobusi će imati video nadzor, “brojače” putnika i uređaje za izdavanje karata. Autobusi će imati i bežični internet, što će, svakako, obradovati putnike. Važno je što novi prevoznici dolaze sa novim autobusima, a ne sa vozilima koja su povukli iz drugih gradova”, rekao je Milan Milić, direktor Direkcije za javni prdevoz.
U okviru novog sistema javnog prevoza saobraćaće ukupno 121 autobus, šest više nego u proteklom petogodišnjem periodu. To praktično znači da je uvedena nova linija, Duvanište-Medoševac, pojedine linije su produžene, poput linije Naselje 9. maj – Ćele kula, koja će od danas saobraćati do Ekonomske škole. Takođe, biće “pojačani” polasci na linijama za Somborsku ulicu i naselje Čalije. Prevoznici će u sedmogodišnjem periodu preći 400.000 kilometara više u odnosu na kolege koje su vozile po petogodišnjim ugovorima.
“Grad Niš bio je oštar u postavljanju uslova, ali ispunili smo ih i kako smo i obećali kupili smo autobuse za rad u Nišu. Imali smo želju da zajedno sa parnerom Strelom poslujemo u Nišu i kupovinom autobusa, pokazali smo ozbiljnost u poslovanju”, rekao je Vladan Sekulić, generalni direktor Laste.
Većinski “paket 1” gradskih i prigradskih autobuskih linija, sa pojedinim najfrekventnijim trasama, preuzima Niš-ekspres. Niški prevoznik voziće, primera radi, na linijama Niška Banja-Naselje MIN i Donja Vrežina-Bubanj, kao i Brzi Brod–Naselje Ratko Jović, Somborska-Železnička stanica, Duvanište-Železnička stanica i na prigradskim linijama na teritoriji Opštine Niška Banja, poput linija za Jelašnicu i Studenu, Ravni Do i Sečanicu.
Dosadašnja četvrta zona prevoza pripojena je trećoj, pa će tako i putnici plaćati kartu po dosadašnjoj ceni u trećoj zoni od 90 dinara, jeftiniju za 10 dinara u odnosu na ranije.
Cene pojedinačne karte u tri zone ostaju nepromenjene, te u prvoj zoni košta 60, a u drugoj 80 dinara.