Gradski Portal 018 – 20.02.2019
Milija Miletić narodni poslanik i predsednik Ujedinjene seljačke partije sazvao je danas konferenciju za štampu na kojoj je obelodanio nekoliko svojih inicijativa i zahteva koje je uputio Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture , potom javnom preduzeću “Putevi Srbije” i gradonačelniku grada sa zahtevom da pokrenu postupak i preduzmu mere iz svoje nadležnosti.
Pre samo nekoliko dana potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović je zatvorila za saobraćaj železničku prugu od Niša prema Zaječaru i naložila njenu rekonstrukciju.
Miletić je danas kazao da je više puta tokom prošle godine za skupštinskmj govornicom ukazivao na opasnost prevoženja cisterni sa opasnim materijama na pruzi od Niša prema Zaječaru, dok se ona ne renovira. Sada insistira da što pre počnu radovi na njenoj rekonstrukciji. Podsetio je da je pre desetak godina bila inicijativa da se ta pruga ugasi ali su se on i mnogi iz tog kraja pobunili jer je to žila kucavica, od velike je važnosti za putniči i železnički saobraćaj i neophodno je imati tu prgu bez koje bi mnoga preduzeća iz istočne Srbije prestala da postoje jer ne bi mogli da otpreme svoje proizvode i ona podstiče razvoj privrede jugoistočne Srbije.
Kako je poznato a danas je to ponovo istakao Miletič, jedno od iskliznuća dogodiilo se u Svrljiškoj klisuri ali nije do izlivanja opasnih materija u reku Timok.
„Mnogi privrednici ovu prugu korista za prevoz robe. U opštini Svrljig imamo firmu MIN DIV koja radi betonske pragove, koja bez te pruge neće moči da opstane. Železnička pruga od Niša prema Zaječaru je od vitalnog značaja kako za putnički, tako i za transportni saobraćaj. Preduzeća u jugoistočnoj Srbiji ne bi mogla da posluju bez ove pruge. U luci Prahovo u koju dolaze velike količine lima, gvožđa iz Rusije i koji se transportuju ovom prugom dolaze do juha i istoka Srbije i možda ovi proizvodi idu čak do Makedonije. Ali, potrebna je ozbiljna rekonstrukcija, koja će omogućiti maksimalnu bezbednost vozova i njihovu veću brzinu. Do sada su se na pojedinim deonicama pruge vozovi kretali izuzetno malim brzinama zbog lošeg stanja infrastrukture“, kazao je Miletić.
Pre samo nekoliko dana potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović je zatvorila za saobraćaj železničku prugu od Niša prema Zaječaru i naložila njenu rekonstrukciju
Miletić je na današnjoj konferenciji rekao da do pre nove godine osovinsko opterećenje na prugama bilo je dozvoljeno do 18 tona nosivosti, a od 2019. godine, po novim propisima odobreno je da osovinsko opterećenje pruge bude do 22 tone, pa se pita da nije upravo ovo uticalo da dodje do neželjenih situacija.Oko 45% pruga u Srbiji ima dozvoljeno osovinsko opterećenje od 22,5 t, dok je na 30% pruga to opterećenje ispod 16 t.
Miletić traži da se izmeni projekat i izmesti naplatna rampa sa Malčanske petlje na deo novog auto puta (AA2) iznad Proseka, u delu auto puta posle izdvajanja za Nišku Banju, iz pravca Beograda ka Pirotu. Kako Milija Miletić kaže postoje najave nadležnih i da će biti rekonstruisana pomenuta deonica puta od Malče do ulaza u Niš, odnosno Donje Vrežine, te se inicijativom želi dobiti i svojevrsna potvrda nadležnih da će to zaista i biti urađeno.
“Sutra svim onim ljudima koji žive u ovim delovima naše Srbije, ukoliko žele da dođu do Niša oni moraju ići samo jednim putem a to će biti nastavak puta od Malčanske petlje do nastavka Knjaževačke ulice . Taj deo puta je u dužini od pet ipo kilometara i on je takvom katastrofalnom stanju . Postavljenje naplatnih rampi u delu Malčansk petlje , Matejevačje petlje, moraće da koristi put kroz Niš što će dovesti do zagušenja saobraćaja. Biće još veće gužve u samom Nišu, kaže Milija Miletić.
Miletić traži hitnu rekonstrukciju puta od Vrežinskog bulevara do Malčanske petlje