Na 35. sednici Skupštine grada Niša odbornici su usvojili predlog novog modela javno-privatnog partnerstva u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Sednici Skupštine nisu prisustvovali odbornici opozicije koji su na konferenciji za novinare izneli niz primedbi na predlog novog modela prevoza u gradu, a na njihove primedbe je odgovarao v.d. direktora Direkcije za javni gradski i prigradski prevoz Milan Milić koji je naglasio, i tokom obrazloženja predloga, da će na ovaj način Nišlije dobiti kvalitetniji i komforniji prevoz, a prevoznici koji će morati da zadovolje odgovarajuće uslove ili će u protivnom snositi sankcije.
Javne nabavke biće raspisane već u septembru da bi novi model prevoza počeo da se primenjuje od februara iduće godine.
„Zbog toga će sva vozila morati da imaju ugrađene klima uređaje i oni će morati da rade u onim periodima godine kada je to potrebno. Pravilnikom će biti definisano da, ukoliko je temperatura iznad 25 stepeni, klima uređaj mora biti stavljen u funkciju u svakom autobusu, biće propisane značajne novčane kazne za prevoznike ukoliko se ne pridržava tih ugovornih odredbi. Svaki autobus će morati da bude niskopodan sa rampom za osobe sa invaliditetom i majkama sa kolicima, a u svakom autobusu će biti i WiFi uređaji, brojači putnika i kamere“, objasnio je tada Milan Milić, direktor Direkcije za javni prevoz grada Niša i dodao da će u autobusima biti postavljeni displeji na kojima će bii ispisano sledeće stajalište što će u velikoj meri koristiti putnicima koji ne koriste često javni prevoz.
Opozicija je zamerila i to što će prevoznici konkurisati sa motorima 3 euro, ali je Milić kazao da će oni na osnovu ugovora morati da zemane ove motore.
„Prevoznici će moći da konkurišu vozilima sa minimum euro 3 normama motora na početku s tim što će imati ugovornu obavezu da po isteku druge godine 25 odsto svog voznog parka zamene vozilima sa euro 4 ili euro 5 motorima, a posle isteka treće godine još 25 odsto voznog parka.Time se značajno dobija na kvalitetu vozila i naši putnici i korisnici će to videti“, kazao je Milić.
Zamereno je i to što nije bilo javne rasprave pre usvajanja Predloga, ali i zašto se ugovor sklapa na sedam godina.
“Javno privatno partnerstvo predviđa minimum pet do 50 godina sklapanja ugovora. Naša zamisao je bila da sklopimo ugovor između pet i deset godina. Pet godina je relativno kratak period da bi neko mogao ovde da fotmira autobazu, da ima velika početna investiciona ulaganja koja mu se za pet godina ona, možda, ne bi vratila. Odlučili smo zato da to bude sedam godina da bi smo privukli što veći broj prevoznika da oni ovde formiraju bazu i da imaju ta početna ulaganja, a što bi im se vratilo kroz sedam godina”, objasnio je Milić.
A kada se radi o javnoj raspravi on je dodao:
“Ovaj projekat o javno-privatnom partnerstvu proistekao je iz Studije koju je naručio grad Niš. Prethodna studija je rađena pre 12 godina, a u međuvremenu je došlo do promena u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Studiju je radila renomirana institucija koja je već dokazana u ovoj oblasti pa se otuda njena opravdanost ne stavlja pod znakom pitanja. Nabavka od 10,5 milijardi dinara je velika i obavezni smo da je objavimo u međunarodnom listu, tako da je ovo međunarodna nabavka i svako ko zadovoljava uslove može da se javi na ovaj tender”, kazao je Milić.