Naslovna Društvo „Laki kilometar“ za lakše kretanje osoba sa invaliditetom 

„Laki kilometar“ za lakše kretanje osoba sa invaliditetom 

1
Trotoari prilagođeni za kretanje osoba sa invaliditetom foto: redakcija Gradski portal

Trotoari u užem centru Niša proteklih nedelja prilagođeni su za kretanje slepih i slabovidih osoba i osoba u invalidskim kolicima, tako što su uklonjeni ivičnjaci na raskrsnicama i postavljena taktilna polja nadomak pešačkih prelaza.

Gradski većnik Tijana Đorđević Ilić kazala je da su trotoari prilagođeni za kretanje osoba sa invaliditetom u okviru prve faze projekta „Jedan laki kilometar“ za koju je iz budžeta grada Niša izdvojeno pet miliona dinara.
Radovi u skopu projekta foto: redakcija Gradski portal 018

„U okviru prve faze pomenutog projekta obezbedili smo i pristupačnost Narodnom muzeju i Sinagogi postavljanjem metalnih rampi. Ta faza se privodi kraju, a vrlo brzo ćemo imati priliku da krenemo i sa drugom fazom projekta kako bi osobama sa invaliditetom obezbedili pristupačnost i drugim objektima i ulicama u širem centru grada“, izjavila je Đorđević Ilić.

foto: redakcija Gradski portal 018
Ona je dodala da se iskreno nada da će sa redovnim godišnjim izdvajanjima iz budžeta grada biti obezbeđeno da u godinama koje dolaze sve ulice i svi objekti koji su u vlasništvu grada budu pristupačni osobama sa invaliditetom.

1 KOMENTAR

  1. Hteo bih da pohvalim Grad Nis na ovom projektu, svaka cast za projekat i pristupacnost Narodnom muzeju i Sinagogi. ali problemi jos postoje. Prilagodjeni za kretanje osoba u invalidskim kolicima ne znaci da na postojecim rampama ugrade ploce za slepe i slabovide osobe, nagib rampi je ostao isto nepristupacan na mnogim mestima, na nekim mestima je cak i postavljanjem ploci jos gori nagib. Takodje kao i u mnogim investicijama ne postoji jasan plan i nacrt kako jedna rampa po standardima za osobe za invaliditetom i u kolicima i za slepe treba da izgleda, takodje ne postoji nadzorni organ sto je veliki problem. Ovim apelujem i nadam se da ce u drugoj fazi projekta stvari biti drugacije. Kao na primeru investicija asfaltiranja i rekonstrukcija ulica prave se nove barijere, posle potpunog rekonstruisanja i asfaltiranja neke ulice rampa ne bude po standardima, nego uradjena kolko da ima, prave se nove barijere pa se posle uklanjaju. Ovim apelujem na greske, ne pricam nista u negativnom smislu nego da bi se ovaj projekat sto bolje realizovao. Dajte da se ovim projektom stvarno resi neko pitanje pristupacnosti a ne da se posle ta pristupacnost i nove barijere ruse i rekonstruisu. Hvala.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde