Gradski Portal 018 – 26.01.2019
Novinar – Emilija Ostojić Kaculj
Gradsko veće potvrdilo je odluku da se iz budžeta grada JKP „Tržnica“ Niš isplati 25 miliona dinara za dokapitalizaciju.

Goran Đorđević
Kako je objasnio direktor „Tržnice“ Goran Đorđević, ovo je bilo potrebno
kako bi preduzeće poslovalo i dalje pozitivno. U iščekivanju presude u
sporu sa OTC – om, objašnjava dalje direktor, postoji rizik da preduzeće
dođe u problem, u koliko presuda bude donesena u korist OTC- a. Razlog
je, između ostalog, što je „broj zaposlenih u Tržnici iznad optimalnog
nivoa za obavljanje osnovne delatnosti“. Tržnica sada ima 195
zaposlenih, devedesetih godina je imala 85 radnika, a na kraju 2012.
godine 220 radnika. Ovo preduzeće je „dosta staro“ preduzeće i veliki
broj radnika treba da ide u penziju. Od ukupnog profita „“Tržnice“, 72 odsto je namenjeno bruto zaradama, a 28 odsto“ ostaje za vraćanje dugovanja iz prethodnog perioda, reprogram dugova i za investicije, zbog čega sada investicija i nema, ne postoje“. On je objasnio da bi „Tržnica“ mogla da posluje dobro, stabilno i da ima para za investicije, u slučaju kada bi učešće zarada u ukupnim rashodima iznosilo 40 odsto.
Tržnica se suočava i sa problemom da se ne nađe u situaciji da ne može
da izmiruje redovne obaveze i zbog toga što „na kraju 2017. godine
zatekli smo dug od 15 miliona dinara prema Elektroprivredi Srbije i
potpisali smo protokol na dve godine i sada redovno izmirujemo tekuća
dugovanja i vratili smo sedam i po miliona“, navodi direktor.
Ovo preduzeće, međutim, očekuje još jednu presudu, po tužbi
„Ogrevinvesta“ i OTC-a, od prošle godine, kako je već napomenuo
direktor. Plaćeno je već oko devet miliona dinara, ali po prvoj presudi.
Međutim, presuda koja se čeka i „koja će izvesno biti u korist OTC-a“,
iznosiće još oko 15 miliona dinara i treba je platiti, rekao je
Đorđević.
„U koliko dođe do toga , sa izmirivanjem tekućih obaveza, protokolom
koji smo potpisali , bojim se da nećemo biti u mogućnosti da isplatimo
redovnu zaradu“, rekao je direktor Tržnice.
Sve ovo, ali i potreba za zamenom zastarele opreme, tezgi i sređivanje
lokala, traži dokapitalizaciju, koja je odobrena odlukom Gradskog veća.
Tako će se omogućiti, sa sigurnošću, likvidno poslovanje.
Ovim sredstvima osiguraće se tekuća likvidnost, ali bi se investiralo i
u nabavku novih tezgi i renoviranje lokala.