Naslovna Društvo Eneka pomaže prerađivačima voća povrća u uključivenje u poznate robne marke

Eneka pomaže prerađivačima voća povrća u uključivenje u poznate robne marke

0

Organizacija Eneca je u okviru projekta podrške jačanju kapaciteta prerađivača voća i povrća organizovala u Nišu info sesiju na kojoj je predstavljen konkurs iz oblasti proizvodnje za privatne robne marke.

Kako u Eneki kažu, cilj projekta je jačanje konkurentnosti srpskog sektora prerade voća i povrća kroz sistematsku podršku proizvodnji, brendiranju i boljem pristupu domaćem i međunarodnom tržištu za mikro, mala, srednja preduzeća i preduzetnike u Srbiji.

„Udruženje Eneka se već 15 godina bavi podrškom malih biznisa preduzetničkih radnji i no što je za nas karakteristično da se najveći broj izdvojio sa juga Srbije. Mnogo je proizvođača hrane, onih koji se bave preradom voća i povrća. Odlučili smo da pored toga što direktno pomažemo klijente kroz nabavku opreme, pospešimo da njihovi proizvodi uđu u robnie marke ovih postojećih domaćih ili inostranih lanaca. Tako smo zajedno sa programom USAID – a „Konkurentna privreda“ osmislili jedan program koji će biti namenjen pre svega proizvođačima sa juga Srbije. Radi se znači o malim proizvođačima koji žele da uđu u postojeće velike robne lance kao što su „DIS“, „Deleze“ „Merkator“ i tio sa proizvodima koji čine toplu preradu voća i povrća . Jug  Srbije ima najveći potencijal zbog sirovina, iskustava, mnogih recepata,“ kaže Milivoje Jovanović projektni menadžer Eneke.

Konkursom će biti odabrano najmanje 10 mikro, malih, srednjih preduzeća i preduzetnika pre svega iz oblasti prerade voća i povrća sa teritorije cele Srbije osim teritorija A.P. Vojvodine i Grada Beograda.

“Firme koje budu odabrane imaće stručnu pomoć tehnologa, zajedno sa radom na terenu i na taj način biće im pružena biznis podrška za unapređenje poslovanja kroz set biznis i tehnoloških obuka i mentorstava, umrežavanje u okviru Udruženja domaćih proizvođača privatnih robnih marki i povezivanje i ugovaranje prodaje sa domaćim i inostranim maloprodajnim lancima,” dodao je Jovanović.

Projektni menadžer Eneke kaže da se nada da će se mnogi proizvodi uklopiti u robne marke i da će moći da popune svoje kapacitete, da posluju ekonomično , sa proizvodima u velikim serijama.

Konkurs raspisuje udruženje ENECA u okviru projekta “Konkurentna privreda” koji finansira USAID, a implementira Cardno Emerging Markets USA.

“Konkurs je raspisan do 5, jula ali ćemo ga produžiti do 15. jula i pozivamo male, srednje proizvođeče, sve one koji žele da se uključe u poznate robne marke da se jave a mi ćemo kroz kombinaciju edukativnog i praktičnog dela i u direktnim pregovorima sa trgovinskim lancima nastojati da se proizvođači ukljuće i na taj način prošire kapacitete i postihgnu novo potrebne ekonomičnosti,” rekao je Milivoje Jovanović.

To u krajnjem slučaju znači i upošljavanje novih radnika, kaže. koji potencira da Eneka poslednjih šest godina podržava prerađivače grane i koji su od primarne prešli u oblast prerađivačke proizvodnje. Ovde nisu u pitanju samo  start ap biznisi, koje obično Eneka podržava, nego oni koji su krenuli već u proizvodnju

Iz Eneke smatraju da na jugu Srbije ima dovoljno voća i povrća i u centru ovih konkursa su prerađivači.

Prezentacija program je održana i u Kruševcu i Leskovcu.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde