Naslovna Društvo Ekonomisti – eTwinning ambasadori

Ekonomisti – eTwinning ambasadori

0

Tim Ekonomske škole iz Niša, koji čine Jana Cekić, Iva Igić, Isidora MIlosavljević, Milena Miljković, Antonio Pavlović, Branko Milenković i Dimitrije Miljković, pod mentorskim vođstvom Olivere Arizanović, profesorke srpskog jezika i književnosti, završio je ovih dana dva eTwinning projekta.

U saradnji sa OŠ “Drežnica” iz Mostara, iz Bosne i Hercegovine, čija je profesorka Edita Kevro i pokretač projekata, u partnerstvu sa Ivankom Tomić iz OŠ “Pavao Belas”, iz Republike Hrvatske i Aidom Petrovskom iz OOU „Dimitar Miladinov“, iz Skoplja, iz Republike Severne Makedonije.


Projekti na kojima su radili, kažu učenici Ekonomske škole, jesu „Paleografski ambasadori – Jezici bez granica – Languages without borders 2020“ i „Paleografski ambasadori – Međunarodni dan maternjeg jezika 2020/ International Mother Language day 2020“ i promovšu priznavanje i poštovanje jezičke i kulturne raznolikosti. Ideje projekata jesu da učenici pripadnici različitih kultura promovišu svoje maternje jezike na zabavan i inovativan način i da pri tome nauče kao da očuvaju autohtono nasleđe. Kulturna i jezička raznolikost jesu ključni u očuvanju razlika u kulturama i jezicima koji njeguju toleranciju i poštovanje drugih, smatraju naši sagovornici.

Međunarodni dan maternjeg jezika 2020“ je inkorporiran u strategiju kojom UNESCO proslavlja miran dijalog, a „Paleografski ambasadori – Jezici bez granica 2020“ nam je otvorio prostor za proučavanje istorije jezika na prostorima na kojima živimo, kaže Milena izeTwinning tima Ekonomske škole. Njena drugarica Isidora je ponosna na rad svog tima i kaže: „Ozbiljno sam se zaljubila u paleografiju. Studiraću srpski jezik i književnost i nadam se da ću se baviti ovom sferom, odnosno naukom.“

Za Branka je ovo je istinski vredno iskustvo jer je svašta naučio kao paleografski ambasador.
„Volim da se takmičim i učestvujem u projektima jer su to posebni vidovi učenja. U ovom projektu sam imala mogućnost da povezujem istoriju jezika i ekonomiju i mnogo sam zadovoljna jer sam otkrila neverovatne mogućnosti za kreiranje poslovnih ideja u vezi sa tradicijom“, kaze Jana Cekic.

„Divne mlade prijatelje sam stekla tokom ovog projekta. Naučila sam dosta toga što mi je bilo nepoznato. Spoznala sam šta znači biti deo jedne jezičke porodice. Mostar, Zagreb i Skoplje su mi postali bliži.

Prezadovoljna sam“, kaze Milena, dok Iva Igić dodaje: „Šta reći, baš mi je prijalo da istražujem i zabavljam se, a ustavari učim. U početku mi se onlajn okruženje činilo zbunjujućim, ali sam brzo ovladala njime. Saznala sam zanimljive stvari i mada sam matematičar i ekonomista pre svega, vidim da je filologija vrlo zanimljiva nauka. Svi učesnici projekta su bili saradljivi i baš sam srećna što ću i ovo iskustvo poneti iz svoje škole“.

„Zanimljivo je raditi i istraživati na ovakav način. Meni ekonomisti je zadovoljstvo da eksperimentišem i ne budem samo u oblasti ekonomije. Ponovio bih učešće u etwinning projektu.“ Njegovu priču potkrepljuje Antonio Pavlović: „Lepo je znati da nisi sam ni jedini u današnje vreme, kada učenje nije popularno, da ima i onih koji vole da uče. U dobrom društvu učenje ne samo da je lako, nego je i zabavno i baš sam zadovoljan što sam postao paleografski ambasador“, zakljucuje Dimitrije.
Zadovoljna je, a kako i nebi bila, i njihova profesorka Olivera Arizanović, koja kaže da su znanja koja učenik stiče u Ekonomskoj školi kvalitetna, funkcionalna, prilagođena potrebama novog pristupa studiranju, ali i uključivanju u radno okruženje.

Ovo je škola, ističe, koja ima sluha za novo i drugačije, ali kao posebno važno potcrtava da se u Ekonomskoj školi odrasta u odgovorne ljude, koji znaju da su čovečnost i prijateljstvo najveća blaga koja se mogu steći, a to potvrđuju i ove eTwinning saradnje.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde