Sve niške gradske opštine otvorile su call centre namenjene za komunikaciju sa starim i iznemoglim licima sa svoje teritorije. Drugog dana uvođenja linija, Go Pantelej imala je kvar na liniji namenjenoj sugrađanima. Ukoliko ne uspostave normalno funkcionisanje linije, uvešće novu, kaže predsednik ove opštine Bratimir Vasiljević.
Gradska opština Niška banja je samo u toku prepodneva imala više od pedeset poziva. Uglavnom iz zovu najstariji sugrađani iz okolnih sela. Građane obilaze volonteri i zaposleni u opštini.
Opština Crveni krst je u toku jučerašnjeg dana imala tridesetak poziva. I njihovi volonteri pomagali su najstarijima oko kupovine lekova i hrane.
Opština Medijana uvela je broj i za medicinske savete. Savet lekara sugrađani mogu dobiti pozivomm na broj 063414805. U opštini apeluju na sugrađane da imaju strpljenja kada je zauzeće u pitanju, jer telefoni non stop zvone. Podsećaju da nemaju tehničku mogućnost za uvođenje fiksnog broja. Razmisljaju i o produženju radnog vremena.
Veliki broj poziva imali su i dežurni operatori u opštini Palilula, skoro 200 za dva dana.
Sve opštine angažovale su volontere i dežurne timove i apeluju da bi trebalo da im se za pomoć obraćaju samo oni građani koji nemaju nikoga na raspolaganju oko kupovine.
Iz opština apeluje na starije građane da ne izlaze iz kuća dok traje vanredno stanje. Građanima se savetuje da prate objave u medijima i na opštinskim sajtovima, koji će se redovno ažurirati svim važnijim informacijama u vezi mera za sprečavanje nastanka i širenja infekcije izazvane korona virusom. Volonterski servisi opština dostavljaju osnovnie životne namirnica, sredstva za higjenu i lekove na kućne adrese.