Danas su se na poziciji buduće petlje Merošina, povodom buduće izgradnje Autoputa Mira i deonice od Merošine do Prokuplja, okupili ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomisla Momirović, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, gradonačelnici Niša i Prokuplja, kao i predsednik Opštine Merošina.
Oni su govorili o značaju ovog puta za srpsku privredu i pojedinačno za navedene gradove i opštine, a očekuje se da konkretna deonica bude završena polovinom sledeće godine.
Gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski istakla je važnost ovog autoputa za buduće investicije.
„Autoput Mira će Nišu kao velikom administrativnom i ekonomskom centru svakako značiti, jer će to biti naša najkraća veza do Jadranskog mora. Gotovo da nema investitora koji je bio ili će doći u Niš a da ne pita da li imamo vezu i do Jadrana. Ovo je itekako velika prednost, istovremeno zalažući se da se Nišavski okrug što više razvija, zajedno sa Topličkim okrugom. Na taj način ćemo zaustaviti iseljavanje, ali i ostvariti ideju predsednika Aleksandra Vučića da zemlje na Zapadnom Balkanu imaju nesmetani protok robe, putnika i usluga u ovom delu Evrope”, rekla je gradonačelnica Niša, pa pomenula mogućnost saradnje sa ostalim opštinama:
“Uz to, povezivanjem sa Merošinom, Prokupljem i Kuršumlijom je jako važno i možemo da razmišljamo i o tome da pomognemo ovom delu Srbije, da bi sutradan razmišljali da između Merošine i Niša stacioniramo neku fabriku za preradu višnje, kako bi se ovi zasadi ovde obnovili i ljudi imali od čega da žive. Nišu, kao strateškom centru, mnogo znači ovaj put, jer na taj način dobijamo još jedan veoma važan putni pravac i mogućnost razvoja turizma. Ajmo i mi u Nišu da pokažemo šta imamo, da posete Niš i vide šta možemo da pružimo, da se udružimo, da pokupimo banjske centre koji postoje u Topličkom okrugu i da naravno našu Nišku Banju ponudimo turistima.”
Milan Aranđelović, gradonačelnik Prokuplja, pomenuo je i rešavanje velikog problema ovog grada, u vidu prelaska tranzitnog saobraćaja kroz sam centar grada.
“Pre svega, govorimo o autoputu, koji će biti velika razvojna šansa Grada Prokuplja, jer na ovaj način, pored toga što će biti mnogo bliži i pristupačniji većim centrima, imamo dva važna segmenta koji će mnogo značiti Prokupčanima. Prvi segment je to što će sam autoput povezivati novu privrednu zonu, koja će u Prokuplju biti otvorena za ne više od nedelju dana. S tim će se steći uslovi da investitori mnogo ozbiljnije razmišljaju o investicijama, jer će petlja biti povezana na sam autoput, što znači mnogo više radnih mesta i mnogo bolje uslove. Takođe je značajna stvar da trenutno državni put prvog reda prolazi kroz sam centar Prokuplja, što je katastrofalna stvar, a sada će čitav tranzitni saobraćaj biti izmešten iz centralne gradske ulice, pa će se steći uslovi da se Prokuplje razvojno menja.”
Predsednik Opštine Merošina Saša Jovanović nada se da će autoput pomoći ovoj opštini da se izvuče iz kategorije devastiranih opština četvrtog reda.
“Ova deonica je od izuzetnog značaja za naše građane. Mi smo mala opština, koja je u četvrtoj kategoriji devastiranih opština, a samim početkom radovima na autoputu, već nam se javio određeni broj firmi koji su zainteresovani za ulaganja u našu opštinu. Jedna od njih je švajcarska firma koja je dolazila na lokaciju i izašli smo im u susret za sve što su tražili. U pitanju je 400 radnika, to je firma za specijalizovane mašine za čišćenje snega na autoputu i aerodromu, i to bi značilo mnogo kako bi smo smanjili broj nezaposlenih na našoj teritoriji. Što se tiče puteva, svi su dobrodošli, a posebno autoput, koji će, kad se bude završio, spojiti našu opštinu sa Jadranskim morem i Albanijom, kako bismo bili najkraća deonica pomorskog saobraćaja. Izuzetna brzina saobraćaja i autoputa nama je prednost i mismo na idealnom položaju. Mislim da su investitori to prepoznali i već su prošle godine četiri firme počele radove na otvaranju.”
Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić istakao je kompleksnost projekta, a otkrio je da očekuje da se za deonice 3 i 4 raspiše tender u narednim mesecima.
“U ovom trenutku imamo radove na nekoliko tačaka na prvom sektoru, od autoputa prema Merošini. Nama je ovo deo velikog projekta, koji je dugačak 76 km i podeljen na osam deonica, i na svim tim deonicama imamo dređene aktivnosti, ali u različitim fazama. Kada su u pitanju sledeće sekcije, mi smo u fazi ishodovanja građevinske dozvole. Projekti za građevinsku dozvolu su predati Revizionoj komisiji i mi dobijamo polako izveštaj, na osnovu kog ćemo doneti odluku o raspisivanju tendera za sledeće deonice”, rekao je Antić, pa objasnio probleme sa kojima se suočavaju:
“Nažalost, imamo dosta otvorenih pitanja na deonici 2, kada je u pitanju sama projektno-tehnička dokumentacija, koju moramo da rešimo, ali očekujem da ćemo za deonice 3 i 4 tender raspisati u narednim mesecima. Veoma kompleksan projekat za Ministarstvo, pre svega zbog veoma teške trase, koja nam nameće potrebu da imamo veliki broj mostova i tunela. Posebno želim da naglasim deo od Pločnika prema Merdaru, gde ćemo na manje od 40 km imati 25 km, što tunela, što mostova, tako da je to jako važno u ovoj fazi, da se nađe najoptimalnije rešenje, kako bi bio realizovan na najbolji mogući način.”
Ministar Tomislav Momirović izjavio je da je ovaj autoput mnogo više od infrastrukturnog projekta.
„Ovaj put je autoput koji mora da donese mnogo bolju perspektivu i za Kuršumliju, i za Prokuplje, i za Merošinu, a pre svega za Niš. Tek kada se izgradi ovaj autoput, možemo da pričamo o Nišu kao ozbiljnom regionalnom centru. Na tome intenzivno radimo. Zato smo počeli radove na rekonstrukciji aerodroma, zato radimo povezivanje brzom prugom od Niša do Beograda. Bez izgradnje infrastrukture nema razvojne ekonomije. Mi moramo ovaj autoput da završimo u naredne četiri godine, moramo da otvorimo ekonomsku perspektivu. Moramo da izgradimo mostove, srušimo zidove i da omogućimo ljudima da mnogo jača ekonomija dođe ovde.”