U sklopu Evropske nedelje mobilnosti, na Trgu Kralja Milana, brojne institucije i preduzeća predstavile su svoje aktivnosti koje sprovode, vezane za saobraćaj, odnosno za urbanu mobilnost. JKP „Parking servis“ Niš je bio na raspolaganju građanima da pruži informacije o radu „Oka sokolovog“, a iz „Direkcije“ su predstavili „NiCard“, aplikaciju sa lakše korišćenje javnog gradskog prevoza.
Grad Niš nastoji da olakša i poboljša javni prevoz, kako bi što manje građana koristilo sopstvene automobile, i time smanjio broj automobila na ulici koji zagađuju životnu sredinu.
„Za sve korisnike javnog prevoza omogućena je usluga aplikacije „NiCard“, gde svi korisnici javnog prevoza mogu da se upoznaju sa terminom dolaska autobusa na stajalište. Time se skraćuje vreme čekanja na autobus, i možete svoje vreme lakše da planirate. Osim navedenog, aplikacijom se može kupiti karta u autobusu korišćenjem QR koda. Usluga kupovine karata omogućena je i plastičnom „NiCard“ karticom“, istakao je Aleksandar Utvić, rukovodilac za monitoring i upravljanje javnog prevoza.
Aplikacija „NiCard JGP Niš“ je besplatna i dostupna je za android i iOS operativne sisteme.
Glavni urbanista Grada Niša, Tanja Obradović smatra da postoji potreba za jačanjem javnog prevoza. Navela je da postoji mogućnost uvođenja drugog vida javnog prevoza. Nakon izmeštanja železničkog koridora iz centra grada planira se da se na tom mestu uvede neki drugi vid javnog prevoza, koji bi omogućio brže kretanje kroz grad. U međuvremenu, radi se na obeležavanju biciklističkih staza.
„Za početak želimo da sve to obeležavanje spojimo u jednu mrežu, kako bi neko kada pogleda mapu, znao da od tačke A do tačke B može da dođe kontinualno. Sada trenutno radimo na obeležavanju od mesta gde smo stali kod Zone 1 do Trošarinske pijace, a nakon toga ide od Trošarinske pijace do „Stop šopa“. Tu će staza ići kroz uličice koje će biti kombinovane, a ne preko kružnog toka gde je nebezbedno. Na taj način ćemo u narednom periodu spojiti stazu od Zone 1 do „Stop šopa“, objasnila je Obradovićeva.
Sa promocijom ovog vida alterantivnog prevoza je saglasna i Marijana Radosavljević, rukovodilac službe za kontrolu parking servisa. Ona navodi da je u gradu jako malo mesta za parkiranje, i da su ulice već zagušene.
„Postavili smo bicikle u parku Čair. Time smo dali doprinos celoj toj akciji. Mislim da je to naišlo da dobar odziv kod naših građana, tako da bicikle na Čairu koristi dosta naših građana, i broj iznajmljivanja se sve više povećava“, rekla je Marijana Radosavljević, i osvrnula se na rad „Oka sokolovog“.
„I sami smo svedoci da je grad otvoreniji u poslednje vreme, od kako funkcioniše sistem kontrole putem video-nadzora. Saobraćajnice su prohodnije i ima više mesta za parkiranje. Posle dva i po meseca, možemo da kažemo da su efekti odlični“, ocenila je Radosavljevićeva.
U poslednjim godinama broj parking mesta je povećan za oko 500 do 700. A kroz akciju sa komunalnom milicijom, JKP „Parking servis“ je uklonio sva havarisana vozila koja su bila parkirana, tako da su ta parking mesta oslobođena. Planira se i povećanje broja parking mesta za invalide