Pojedini mediji bavili su se proteklih dana temom javnih nabavki kancelarijskog meterijala i sredstava za higijenu zaključujući da se Grad Niš opredelio za ponuđače sa visokom cenom navodeći javnost na sumnju u zakonsku proceduru tih centralizovanih javnih nabavki.
U cilju istinitog informisanja javnosti dostavljamo činjenice koje su slučajno ili namerno u izveštajima izostavljene, a autore tekstova i priloga pozivamo da se uvidom u dokumentaciju uvere u navedeno.
Centralizovana javna nabavka za kupovinu kancelarijskog materijala raspisana je za 72 indirektna budžetska korisnika i gradsku upravu, uključujući ustanove kulture, SC „Čair“, Sigurnu kuću, Centar za pružanje usluga socijalne zaštite „Mara“, Predškolsku ustanovu „Pčelica“ , kao i sve osnovne i srednje škole.
Obe javne nabavke ( kancelarijski materijal i sredstva za higijenu) objavljene su na portalu javnih nabavki što znači da su bile dostupne svim dobavljačima širom Srbije. Za 35 dana, koliko je javni poziv bio na javnom oglasu, nije bilo pitanja, primedbi niti žalbi posle sprovedenih zakonskih procedura.
Za kancelarijski materijal Gradu su se javila dva ponuđača AIO PRO DOO Beograd i Nemetschek DOO Beograd.
Od početka godine stari dobavljači kancelarijskog materijala su u dva navrata tražili od Grada povećanje cena od 40 odsto što Grad nije prihvatio.
Prvoplasirani ponuđač se Gradu obratio takođe dopisom 8. jula 2022. godine navodeći da zbog pojeftinjenja pojedinih artikala na tržištu umanjuje ponuđene cene za 35 odsto u odnosu na date cene u javnoj nabavci. Grad je tako sa tom firmom i drugoplasiranom firmom ( da bi osigurao nesmetano dopremanje robe) zaključio okvirni sporazum na 24 miliona dinara na period od dve godine. Posebnih uslova u javnoj nabavci za kancelarijski materijal, napominjemo, nije bilo, pa je svako ko se bavi prodajom kancelarijskog materijala mogao da konkuriše.
Kada je reč o sredstvima za higijenu procenjena vrednost javne nabavke za dve godine iznosila je 30 miliona dinara, a zaključena je sa jednim ponuđačem NATALI DROGERIJOM na 14 miliona dinara.
Inače, Grad Niš je centralizovao nabavku ogreva, struje, kancelarijskog materijala i higijene zbog učestale pojave kupovine istog artikla po različitim cenama kod indirektnih korisnika.
Kao i do sada, Grad je shodno zakonskoj proceduri, tender sproveo na pravi način, ne birajući skuplje već ponuđeno, štiteći budžet, a ne interese pojedinaca.