Naslovna Društvo Centar „Mara“ preuzima pružanje usluga personalnih asistenata i ličnih pratioca deteta

Centar „Mara“ preuzima pružanje usluga personalnih asistenata i ličnih pratioca deteta

0

Na današnjem Gradskom veću Grada Niša usvojen je Predlog Odluke o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju centra za pružanje socijalne zaštite “Mara”.

Osnovni razlog je mogućnost proširenja delatnosti centra “Mara” i na pružanje usluga personalnih asistenata i ličnih pratilaca deteta, koju su do sada realizovale privatne agencije, posle raspisivanja javnog poziva od strane Grada.

kako se navodi, Usluga personalni asistent podrazumeva pomoć osobama sa invaliditetom u obavljanju društvenih aktivnosti, dok se “lični pratilac” odnosi na isto, samo za maloletno lice.

Miljan Ćirković, v.d zamenika načelnika Uprave za društvene delatnosti, objasnio je razloge ovakvog poteza.

Miljan Ćirković foto: GP018

“Ovo je preduslov kako bi centar “Mara” mogao da pruža uslugu personalnih asistenata i ličnih pratioca. Znamo da je bilo nezadovoljstava korisnika u toku prethodne godine. Kako bi Grad bio siguran da će ta usluga biti pružana, omogućićemo da jedna ustanova, odnosno “Mara”, pruža uslugu svojim korisnicima.”

Ovim je napravljen prvi korak ka licenciranju centra „Mara“ za pružanje ovakvih usluga.

„Kao i svake godine, Grad će u decembru mesecu raspisati konkurse i za uslugu ličnih pratioca deteta i za uslugu personalnih asistenata, gde će se učesnici javiti i dobiti tu uslugu. Ovo je sada jedan od koraka osnivačkih akata “Mare”, kako bi bila licencirana da ona pruža tu uslugu. Grad inače pruža uslugu, ali preko agencija, a ne preko Mare”, izjavio je Ćirković

Nakon izmene Odluke o osnivanju, sledi izmena statuta, a u međuvremenu će se pristupiti procesu dobijanja licence od strane “Mare”. Rok kada bi kompletna procedura trebalo da bude završena nije poznat, ali je u procesu.

U prethodnom periodu bilo je mnogo nezadovoljstava korisnika ovih usluga, što je dovodilo i do protesta, a koncentrisanjem usluga u Mari, cilj je otklanjanje takvih defekata.

“Jedno od poboljšanja je ušteda novca, a druga je sigurnost pružanja usluge. Ako uslugu pruža neko ko nije gradska ustanova, onda moramo da sprovodimo nabavku, dolazimo u opasnost da ta nabavka padne, pa da moramo da je ponavljamo, a za sve to vreme, dok traje proces izbora, dešava se da korisnici čekaju na tu uslugu. Da se ne bi to dešavalo, ideja je da “Mara” pruža sve usluge”, objasnio je Ćirković.

Grad je ove godine izdvojio 35.000.000 miliona dinara za svrhe ove dve usluge – 25.000.000 za uslugu personalnog asistenta i 10.000.000 za uslugu ličnog pratioca deteta, a upravo je raspored ovih 10.000.000 bio predmet velikog spora i nezadovoljstva korisnika.

Kako se navodi, iako će ovaj centar biti nadležan za sprovođenje dve nove usluge, neće biti novih zapošljavanja.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde