Potpisivanjem ugovora predstavnika Direkcije za javni prevoz i tri autobuska prevoznika juče u Gradskoj kući ozvaničeno je uspostavljanje novog sistema gradskog i prigradskog prevoza, koji će počevši od 1. februara važiti u narednih sedam godina.
Nišlije će ubuduće prevoziti autobusi Niš ekspresa, Laste i Strele, a ovaj sedmogodišnji projekat, koji će koštati 10,7 milijardi dinara, finansiraće se od prodaje autobuskih karata i subvencionisanjem iz gradskog budžeta.
“Direkcija za javni prevoz uspela je da težak i odgovoran zadatak obavi u zadatom roku. Novi ugovori su posledica svih zahteva, očekivanja i sugestije građana o javnom prevozu. Imaćemo nove autobuse na ulicama, sa svom neophodnom opremom, kao i podršku Grada koja se meri stotinama miliona dinara”, rekao je Darko Bulatović, gradonačelnik Niša.
Niš ekspres preuzima autobuske linije iz takozvanog paketa 1, u kojem su, između ostalih, linije Niška Banja- Naselje MIN, Donja Vrežina-Bubanj, Brzi Brod–Naselje Ratko Jović, Somborska- Železnička stanica, Duvanište-Železnička stanica, kao i prigradske linije na teritoriji Opštine Niška Banja, poput linija za Jelašnicu i Studenu, Ravni Do i Sečanicu.
U paketu 2, na kojem su zajednički angažovani prevoznici Lasta i Strela, nalaze se Kružna linija 34, linije Čalije-Bubanj, Trg kralja Aleksandra-Bulevar Nemanjića, Njegoševa- Donji Komren, Mokranjčeva-Branko Bjegović, kao i prigradske autobuske linije za Brenicu, Cerje, Hum, Oreovac i Gornju Vrežinu.
“Potpisivanje ugovora i uspostavljanje novog sistema gradskog i prigradskog prevoza kruna je naših aktivnosti iz prethodne dve godine. Ovaj ugovor je znatno bolji za putnike od prethodnog, jer su propisani uslovi za prevoznike stroži, poput obaveznog korišćenja niskopodnih i klimatizovanih autobusa”, rekao je Milan Milić, direktor Direkcije za javni prevoz.
Ovaj novi sistem prevoza znači da će prevoznici imati za 400.000 kilometara veću kilometražu u odnosu na ranije prevoznike, što je uzrokovano povoljnijim organizovanjem prevoza za putnike. Naime, ova veća kilometraža ostvaruje se, između ostalog, većim brojem vozila na niškim uilicama, jer će umesto dosadašnjih 115 vozila, od februara saobraćati pet autobusa više, odnosno 121 vozilo. A to praktično znači da će biti pojačani polasci na pojedinim linijama, primera radi, za Somborsku ulicu i Čalije, a biće uvedena i nova linija Duvanište-Medoševac.
Takođe, prva zona prevoza produžena je do Ekonomske škole i velikog šoping centra. Cena karte u zonama, uprkos promenama, ostaju nepromenjene, pa će tako pojedinačna karta za jednu vožnju u prvoj zoni i dalje koštati 60, u drugoj 80, a u trećom 90 dinara. Ali, novina je što se četvrta zona pripaja trećoj, pa će meštani sela iz dosadašnje četvrte zone, sada biti u trećoj zoni prevoza, a to znači i da će kartu plaćati 10 dinara jeftinije nego do sada, kada je koštala 100 dinara.
Iz Direkcije za javni prevoz predvideli su i kazne za nepoštovanje odredbi ugovora, a iz Laste poručuju da su se dobro pripremili za predstojeći posao, jer su namenski zbog ovog angažovanja u Nišu kupili 25 autobusa, koji će prevoziti Nišlije.
Novica Tasić, zamenik generalnog direktora Niš ekspresa, obećao je sugrađanima siguran i udoban prevoz.
„Gradski prevoz je velika obaveza, ali mi pratimo savremena stremljenja u ovoj oblasti. Za kvalitetan prevoz potrebno je logistika, a mi imamo novi poslovno-servisni centar, tehnički ispravna vozila, koja posedujemo, kao i profesionalnost osoblja“, naglasio je Tasić.
Inače, prevoznicima je ostavljen rok da u narednim mesecima ugrade u autobuse uređaje za izdavanje karata, kao i „brojač“ putnika.