Od naredne godine kvalitet prevoza gradskim autobusima trebalo bi da bude znatno kvalitetnji, jer će biti uveden veći broj niskopodnih autobusa, kao i onih sa klima uređajima, najavio je na poslednoj sednici Gradskog veća Milan Milić, v.d. direktora JKP „Direkcije za javni prevoz Grada Niša.
“ Sistem javnog prevoza koji je organizovan po modelu javno-privatnog partnerstva krenuo je 1. septembra 2014. godine. Sistem je bio podeljen u četiri paketa i zbog podnetih za zaštitu prava na paketima 2 i 3, ta dva paketa su krenula u februaru 2015, sa pet meseci zakašnjenja u odnosu na pakete 1 i 4. Kako dolazi kraj javno privatnog partnerstva javlja se razlika od pet meseci.U novom paketu neće biti ni istih linija, ni isti broj vozila i mora da krene u jednom trenutku za sve pakete linija.”, objašnjava Milan Milić, v.d. direktora JKP Direkcije za javni prevoz Grada Niša.
Stoga JKP Direkcija za javni prevoz Grada Niša uveliko priprema mere kako bi građanima pobezbedili prevoz bez prekida i znatno kvalitetniji. Paketi 1 i 4 ističu u septembru 2019, a 2 i 3 Novi paket javno-privatnog partnerstva trebalo bi da bude jedinstven i trebalo bi da krene u isto vreme.
„Određeno je da to bude datum isteka poslednjeg ugovora, dakle od 1. februara. Period od septembra do februara treba da se pokrije novim sistemom prevoza na paketima 1 i 4 i upravo je Gradsko veće ovlastilo Direkciju da preduzme sve potrebne mere kako bi naši građani imali siguran prevoz bez prekida“, rekao je Milan Milić.
Ove nedelje zakazana je sednica gradske Skupštine i čim ova odluka prođe skupštinsku proceduru biće raspisana javna nabavka. Studija koju je naručio Grad je pri kraju i već ove nedelje biće usvojena konačna verzija. Milić kaže da je Direkciji dostavljana radna verzija na koju u oni imali primedbe i zapažanja.
„To su neka naša iskustva koja smo u prethodnom periodu stekli, a upravo se odnose na zloupotrebe prevoznika i u novom ugovoru to ćemo svesti na minimum“, poručio je Milić.
Još jedna, za građane bitna sporna stvar biće rešena uskoro. Naime stanica gradskog prevoza koja se nalazi na Trošarini, abila je granična između dve zone, zbog čega su se mnogi građani žalili Direkciji, biće pomerena za stanicu ili dve.
„To jednostavno nije prirodna granica dve zone. Utvrđeni su pravi putnički tokovi gde putnici ulaze i silaze. Tako da je jedan od segmenata projekta bio i zonski tarifni sistem, odnosno zoniranje onako kako to struka kaže. Siguran sam da će u toj raspodeli granica zone biti pomerena za stanicu ili dve prema Niškoj Banji“, rekao je Milan Milić.