Naslovna Društvo PREDSTAVLJENA MOBILNA APLIKACIJA “POSAO ZA MLADE”

PREDSTAVLJENA MOBILNA APLIKACIJA “POSAO ZA MLADE”

0

Gradski Portal 018 – 01.12.2018                               

Novinar – Emilija Ostojić Kaculj 

Mobilnom aplikacijom “Posao za mlade- mobilni vodič”, mladi će moći brže da nađu zaposlenje. Ova aplikacija daje informacije o oglasima za posao, mogućnostima za stručno usavršavanje i pruža konkretne savete na temu zapošljavanja, pokretanja sopstvenog posla, kao i na polju ličnog i profesionalnog razvoja omladinske populacije. Aplikaciju su u Media reform centru predstavili njeni tvorci.

Pokretanje aplikacije deo je projekta „Mobilna aplikacija za informisanje i podsticanje zapošljavanja mladih“ koji Kapital magazin realizuje uz partnersku podršku Media i reform centra, Udruženja za razvoj preduzetništva i Saveza studenata Filozofskog fakulteta u Nišu. Finansijski pokrovitelj projekta je Grad Niš.

Filip Jovanović iz Kapital magazina rekao je da je nova mobilna aplikacija za zapošljavanje i podršku u profesionalnom usavršavanju mladih jedan vid kanala platforme koja postoji već godinu dana i gde je već dvadeset firmi registrovalo svoje oglase. Na ovo aplikaciji mladi mogu da postave svoje CV .Kako je objasnio trenutno  na sajtu ima blizu 1.000 registrovanih mladih ljudi koji su se prijavili i ostavili svoje biografije i konkurisali za posao.

“ Plan je da u narednom periodu stupimo u kontakt sa što većim brojem firmi ili predstavnika različitih kompanija i pokušamo njima da ukažemo na mogućnosti koje im se pružaju uz pomoć ove aplikacije. Sajt je otvoren, ne samo za kompanije iz južne Srbije, već i kompanije koje su van ovog područja”, kaže Filip Jovanović.

On dodaje da je sajt, a sada i aplikacija, neka vrsta spone između kandidata koji traže posao i poslodavaca.

“Po nekoj našoj evidenciji 15 do 20 odsto mladih ljudi koji su se prijavili, konkurisali za neke poslove uspeli su da pronađu i zaposlenje, bilo da se radi o privremenim ili povremenim poslovima, ali na neko duže vreme”, dodaje Filip Jovanović. “Svesni smo toga da nema velikog broja poslova na tržištu, ali maksimalno možemo da promovišemo mogućnosti koje se pružaju. Osim toga, mladima možemo da pomognemo, ako već ne mogu da nađu posao, oko toga kako da sami pokrenu neki biznis. Ukoloko žele da se bave privatnim poslom mogu kod nas da saznaju na koje stvari da obrate pažnju, koji su izazovi i mogućnosti. Na taj način mladima dajemo savete kako oni lično da unaprede sebe, ali i da pokrenu sami neki posao”.

Iza projekta Kaputal magazina stao je i grad Niš.

“Grad jeste stao iza ovog projekta finansijskom podrškom sa 140.000 dinara”, kaže Ivana Vračkić iz Sekretarijata za omladinu i sport Grada Niša. “Razloga za to je više, a prvi je taj što je neophodno da projekat obuhvati što veći broj mladih ljudi što je ovim slučaju i urađeno.Mladi danas u velikoj meri koriste internet aplikacije i verujemo da je to pravo mesto da se ponude informacije. Osim toga, problem zapošljavanja mladih je ozbiljan problem u našoj zemlji, nije nov i biće dugo aktuelan, a ovo je jedan od puteva da oni pronađu sebi radno mesto. Zahvaljujući

ovoj aplikaciji informacije dolaze do njih i oni ne moraju, kao nekada, da idu od vrata do vrata, kucaju i pitaju za posao”.

Aca Ilić ispred Udruženje za razvoj preduzetništva je istako da se i oni sami bave promocijom zapošljavanja mladih, što kroz osnivanje sopstvenog biznisa, što kroz zapošljavanje kod drugih pravnih lica.

“Kroz našu mrežu preduzetnika promovisaćemo ovu aplikaciju i omogućiti mladima da na taj način dođu do poslodavaca. Naša mreža je velika i imamo dosta brzorastućih firmi iz oblasti proizvodnje. Ako uzmemo u obzir da u Nišu i nema baš velike ponude posla i da promocija radnih mesta nije dovoljno zastupljena, verujem da ćemo uz pomoć ove aplikacije omogućiti preduzetnicima da dođu do kvalitetne radne snage, a mladi da pronađu posao koji žele”, ističe Aca Ilić

U izradi aplikacije uključio se i Savez studenata Filozofskog fakulteta.

“Zadatak Saveza studenata je bio da okupi studente ne samo Filozofskog već i drugih fakulteta kako bi dali povratne informacije o tome šta im je potrebno ili suvišno kod nekih aplikacija. Tako su, recimo studenti Ekonomskog fakulteta davali predloge za marketing, a sa Elektronskog tehničke predloge, dok su se studenti Filozofskog fakulteta najviše bavili time šta bi moglo da privuče, a šta odbije pažnju mladih. Poenta je u tome da se napravi razlika kako ova ne bi bila slična drugim aplikacijama, a studenti dobili informacije koje su im najpotrebnije”, kaže Milan Videnović, predsednik Saveza studenata Filozofskog fakulteta.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde