Od 1. februara u sistem javnog gradskog i prigradskog prevoza uvode se validatori, a bez posla ostaće oko 200 konduktera. Za novi sistem za očitavanje i prodaju karata u gradskom prevozu neophodne su nove beskontaktne kartice ili mobilna aplikacija NiCard.
Svaki putnik moći će da kupi beskontaktnu karticu na 35 lokacija, koju može da dopuni koliko god želi. Kada uđe u autobus, potrebno je da je prisloni na validator, čime će karta biti očitana.
Aplikacija NiCard pruža iste usluge. Nakon registracije korisnika u aplikaciji, potrebno je na nalog registrovati svoju platnu karticu, putem koje će novac biti prebačen na aplikaciju. U aplikaciji se jednim klikom kreira QR kod, koji se prislanja na validator.
Kontrolori Direkcije za javni prevoz će kod sebe imati uređaje, kojima će kontrolisati da li je karta očitana.
Mesečne, polumesečne i subvencionisane karte važiće do svog isteka, nakon čega će putnici morati da izvade personalizovanu karticu. Nove beskontaktne kartice mogu se nabaviti već od subote 1. februara.
Ugovor o javno-privatnom partnerstvu, koji je Direkcija za javni prevoz potpisala sa „Niš-ekspresom”, „Lastom” i „Strelom” 2020. godine, obuhvata nabavku 50 uređaja za očitavanje voznih isprava i 35 uređaja za prodaju voznih isprava i beskontaktne kartice. Vrednost ugovora je nešto preko 20 miliona dinara.
Saša Novićević, prvi čovek Direkcije za javni prevoz, nakon donete odluke u Skupštini, istakao je da će taj novac biti opravdan u roku od dva i po meseca, jer će uvođenje validatora mesečno doneti 11 miliona uštede za Grad Niš.
Novi sistem će omogućiti i praćenje broja putnika, što može pomoći u odlučivanju o uvođenju novih linija.
Iz Grada Niša su obećali da će se potruditi da kondukterima, koji su ostali bez posla, pronađu zaposlenje na drugom mestu.