Naslovna Društvo Prilika za niške startapove za proboj na tržište Dalekog istoka

Prilika za niške startapove za proboj na tržište Dalekog istoka

0
Prilika za niške startapove za proboj na tržište Dalekog istoka
Prilika za niške startapove za proboj na tržište Dalekog istoka foto: GP018

U okviru programa „Startech”, koji finansira kompanija „Filip Moris”, pokrenuta je podrška za obuku startapova, kako bi lakše prebrodili prepreke i osvojili tržište Dalekog istoka. Ovu aktivnost sprovodi NALED, koji je danas ovu saradnju ozvaničio sa Naučno-tehnološkim parkom u Nišu.

Prilikom potpisivanja memoranduma o saradnji, otvorena je Globalna nedelja preduzetništva, sa fokusom na pomoć malim i srednjim preduzeća u nalaženju izvora kapitala.

Takođe, pokrenut je „Pop-up export hub”, inovativni centar, koji je namenjen podršci firmama u plasiranju svojih proizvoda na inostrana tržišta, sa posebnim fokusom na zemlje Dalekog istoka.

Dušan Vasiljević
Dušan Vasiljević foto: GP018

„Prvi put u Nišu imamo „export hub”, koji je tokom ove čitave nedelje usmeren na tržište Dalekog istoka, pre svega Kina, Japan i Južna Koreja, i druge zemlje u tom regionu, koje su brzo rastuće. Veliki je potencijal za našu privredu i ovaj regiona, želimo da ojačamo ekosistem u Nišu, da bude što efikasniji u pristupu tim tržištima”, naveo je Dušan Vasiljević, direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u.

U okviru programa „Startech”, kompanija „Filip Moris” je finansijski grantovima podržavala inovativne ideje preduzetnika, a ova podrška se ogleda u podršci istraživanja i izradi brošura, što će firmama omogućiti lakši pristup tržištu Dalekog istoka.

Milan Ranđelović
Milan Ranđelović foto: GP018

„Preko NALED-a u ukupnom iznosu od 70 hiljada dolara, „Filip Moris” finansira aktivnosti na istraživanjima i izradu brošura koje omogućavaju firmama da lakše pristupe tim tržištima. Urađeno je prvo istraživanje o tržištima, koji su to problemi sa kojima se firme suočavaju, zbog kojih u nedovoljnoj meri izvozimo na ta tržišta. Na osnovu toga su pripremljeni treninzi i materijali, pomoću kojih će oni moći tome da pristupe bolje i lakše”, poručio je Milan Ranđelović, direktor Naučno-tehnološkog parka Niš.

Program će trajati nekoliko meseci, a za ove treninge se prijavilo oko 30 kompanija. Ranđelović navodi da očekuje da će uskoro biti programi za druga tržišta.

Vladimir Arsenović
Vladimir Arsenović foto: GP018

„Nadamo se da će startap kompanije uz našu podršku kroz razne programe doprineti boljem razvitku, povećanju zaposlenosti, zadržavanju kadrova i jednoj povoljnoj atmosferi u Srbiji. Pomoć i podrška su jako bitni startapu, da bi se oni pozicionirali u svakom segmentu razvoja i dalje u reinvestiranju proširili svoje kapacitete poslovanja”, rekao je Vladimir Arsenović, državni sekretar u Ministarstvu privrede.

Pokretanju „Pop-up export hub-a” prisustvovao je i gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović.

Dragoslav Pavlović
Dragoslav Pavlović foto: GP018

„Želimo da damo podršku saradnji sa Dalekoistočnim regionom. Daleki istok nam je u fokusu zato što je nekako najveće tržište koje postoji, zato je fokus ka tome. Ne znači da tržište neće sutra da se razvija na ostatak sveta. Niš je kao moderan centar prepoznao razvoj male privrede i nama je u fokusu da se otvaraju male startap kompanije u što većem broju”, izjavio je gradonačelnik.

„Pop-up export hub” je formiran u Naučno-tehnološkom parku Niš sa ciljem da pruži podršku visokotehnološkim i inovativnim biznisima za nastup na inostranim tržištima. U okviru Hub-a biće organizovane godišnje kampanje sa fokusom na izabrana tržišta – tematske Nedelje izvoza – koje će obuhvatiti stručne radionice i razmene iskustava sa drugim biznisima, trgovinskim ekspertima i relevantnim stručnjacima.

Na osnovu radionica i sesija, biće kreirani vodiči za izvoz na izabrana tržišta, sa ključnim savetima, procedurama i korisnim informacijama.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde