U prepunoj sali SKIP centra u Nišu u organizaciji Užičkog centra za ljudska prava i demokratiju i PROTECTA-e održana je debata “Izazovi javnih nabavki na lokalnom nivou”.
Izuzetno važna tema za lokalnu zajednicu je okupila predstavnike gradskih institucija, gradskih opština, organizacija civilnog društva i predstavnike biznis sektora, čije znanje i iskustvo su pomogli da se otvori konstruktivna diskusija o unapređenju procesa javnih nabavki. Razmotreni su aktuelni izazovi, identifikovane najbolje prakse i razmotreni mogući inovativni pristupi u cilju poboljšanja podsticajnog okruženja za veće učešće lokalnih ponuđača u postupcima javnih nabavki. Bilo je puno primera javnih nabavki sa lokala koje možda i nisu rađene po meri građana, nisu bile svrsishodne ili nisu ispunjavale demokratske standarde i bile dovoljno transparentne. Diskusija je vođena i o uvođenju zelenih ekoloških standarda u javnim nabavkama gde trenutno preovladava ekonomska cena kao ključni element za odlučivanje.
Formulisanjem preporuka nakon debate obezbediće se da raspravljene ideje budu pretvorene u konkretne korake koji će voditi ka unapređenju procesa javnih nabavki. Prilikom formulisanja preporuka, uzeće se u obzir kontekst specifičan za svaku lokalnu zajednicu i osigurati da su preporuke realistične i ostvarive u datom okruženju.
Konačne preporuke sa svih održanih javnih debata širom Srbije će se putem predloga praktične politike predstaviti relevantnim donosiocima odluka i predstavljaće osnov za pokretanje peticije kojom bi se unapredio zakonodavni okvir sistema javnih nabavki u Republici Srbiji.
Debata je organizovana u okviru projekta „Manje korupcije – bogatije društvo“, koje partnerski sprovede Bečejsko udruženje mladih i Užički centar za ljudska prava i demokratiju, u saradnji sa lokalnim organizacijama u 30 gradova i opština. U Nišu je debata organizovana u saradnji sa Centrom za razvoj građanskog društva PROTECTA.
Projekat „Manje korupcije – bogatije društvo“je podržan od strane Ministarstva spoljnih poslova Kraljevine Holandije u okviru programa MATRA.