Na današnji dan tramvaji koji su Nišlije prevozili punih 28 godina, od 16.novembra 1930. do 10. avgusta 1958.gidine, vozili su svoju poslednju vožnju od Železničke stanice do Niške Banje.
Tadašnja vlast u Nišu je procenila da novo vreme zahteva brži prevoz u gradu, pa su tramvaje zamenili autobusima. Nišlije su se teška srca oprostili od tramvaja već naviknuti na njihova zvonca koja su odzvanjala ulicama. Tramvaje je na poslednji krug ispratilo čak 20.000 građana koji su se okupili u centru grada. Pala je i po neka suza jer je oproštaj od tramvaja Nišlijama pao teško.
Prema podacima koji se čuvaju za 28 godina prodato je 7.658.000 voznih karata. Maršruta tramvajskih šina vodila je od Železničke stanice do Niške Banje. Da bi prošao 14. kilometara na šinama, Nišlije su se u proseku vozile i po dva sata, ali su svi užvali i vožnji.
Niš je tramvaje dobio od novca koji je uplatila Nemačka na ime ratnih reparacija iz Prvog svetskog rata. Suma od preko 21 miliona dinara plaćena je za postavljanje pruge, tramvaja i tramvajske stanice. Zajedno s tim, izgrađene su dve električne stanice i mreža električne energije je proširena po gradu.
Ukupna dužina tramvajske pruge je bila oko 12 kilometara, a vozni park se sastojao od 10 tramvajskih motornih kola i po pet zatvorenih i otvorenih prikolica. Tramvajska pruga je bila jednokolosečna sa trinaest stanica i sekla je železničku prugu na dva mesta, kod Pirotske rampe u Ristićevoj ulici i niškobanjske rampe. Da bi prošao 14. kilometara na šinama, Nišlija bi se u proseku vozio i po dva sata, ali osećaj je bio gospodski. Cena karte bila je dinar.
Po ukidanju saobraćaja 1958. godine niški tramvaji nisu uništeni, već je napravljeno unikatno ekskluzivno naselje vikendica od tramvaja u Niškoj banji koje je uklonjeno 2007.godine.
Poslednjih nekoliko decenija mnoge Nišlije su zagovarale povratak tramvaja u gradu, a da sećanje na tramvaje nije nestalo potvrđuje i Udruženje ljubitelja tramvaja. Najvatreniji ljubitelj tramvaja je Nišlija Dragan Ilić Klema zahvaljujući kome je jedan od tramvaja i sačuvan i trenutno se reparira.