Predlog odluke o davanju saglasnosti i usvajanju projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Niša i Predlog odluke o boravišnoj taksi, dve su tačke o kojima će odbornici Skupštine grada Niša odlučivati na 35.sednici koja je zakazana za četvrtak, 5.septembra sa početkom u 9 sati.
Predlozi o kojima će odlučivati odbornici prošli su Gradsko veće na kome su većnici dali saglasnost za oba predloga.
Kada se radi o javnom prevozu predlog je novi sistem javnog prevoza bude organizovan po modelu javno-privatnog partnersta, a ugovor se sklapa između Direkcije za javni prevoz grada Niša, javni partner, sa privatnim partnerima koji se udružaju radi obavljanja javog prevoza.Novi sistem u odnosu na postojeći ima određene novine. Akcenat je stavljen na povećanje kvaliteta autobusa i veći komfor putnika, čulo se, između ostalog na sednici Gradskog veća kada je Predlog usvojen.
„Zbog toga će sva vozila morati da imaju ugrađene klima uređaje i oni će morati da rade u onim periodima godine kada je to potrebno. Pravilnikom će biti definisano da, ukoliko je temperatura iznad 25 stepeni, klima uređaj mora biti stavljen u funkciju u svakom autobusu, biće propisane značajne novčane kazne za prevoznike ukoliko se ne pridržava tih ugovornih odredbi. Svaki autobus će morati da bude niskopodan sa rampom za osobe sa invaliditetom, a u svakom autobusu će biti i vajfaj uređaji, brojači putnika i kamere“, objasnio je tada Milan Milić, direktor Direkcije za javni prevoz grada Niša.
Promene su predviđene i kada se radi o sistemu linija.Kilometraža koja je procenjena u odnosu na postojeći sistem za oko 400.000 kilometara godišnje je veća u odnosu na postojeći sistem. Buiće uvedenai jedna nova linija, a neke od podstojećih će biti „podržane“ i dodatnim autobusima.
Milić je dodao da će javna nabavka biti raspisana sredinom septembra obzirom da se radi o javnoj nabavci velike vrednosti i da je rok za podnošenje ponuda minimum 52 dana kako bi se nakon toga ocenile ponude, pregledala vozila i doneta odluka o najpovoljnijem ponuđačima. Se ugovorima bi sa krenulo početkom februara iduće godine.
Prevoznici će moći da konkurišu vozilima sa minimum euro 3 normama motora na početku s tim što će imati ugovornu obavezu da po isteku druge godine 25 odsto svog voznog parka zamene vozilima sa euro 4 ili euro 5 motorima, a posle isteka treće godine još 25 odsto voznog parka.
„Time se značajno dobija na kvalitetu vozila i naši putnici i korisnici će to videti“, dodao je Milić. „Za prevoznike će biti predviđene sankcije ukoliko ne ispoštuju ugovor koji je potpisan“.
Prema rečima gradskog većnika Igora Vojinovića Studiju javnog gardskog i prigradskog prevoza je radio Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu i maksimalno je ispoštovan interes grada kada govorimo o kvalitetu studije. Studijom je predviđeno i da umesto četiri, sada budu uvedene tri zone u javnom prevozu.