Brze i česte promene na tržištu rada zahtevaju i vešto adaptiranje mladih izazovima koji ih čekaju pri pronalasku posla. Moderne tehnologije dosta diktiraju zahteve poslodavaca, a Filozofski fakultet čini sve da pripremi svoje studente za takve izazove.
Različita ponuda poslodavaca na današnjem Sajmu zapošljavanja i profesionalne orijentacije pokazuje da se posao može naći i za mnoge humanističke i društvene nauke, koje se danas cene. Fakultet kroz brojne studijske programe stranih jezika takođe odgovara trendu globalnog poslovanja.
„Na dnevnom nivou se menjaju zanimanja. Moderna tehnologija unela bezbroj promena kad je reč o postojećim zanimanjima. Jako je važno da se studenti pripreme za zahteve modernog tržišta, a oni su poznavanje više jezika, poznavanje rada sa modernim tehnologijama, spremnost za inovativnost i kreativnost, spremnost da se stalno uči i usavršava“, navela je dekanica Fakulteta Natalija Jovanović.
Sajam je otvoren i za studente drugih fakulteta i za širu javnost, a posetioci su imali priliku da se povežu sa više od 30 kompanija, institucija i ustanova.
„Imamo i edukativni deo sajma. Naši partneri su pripremili vrlo korisne radionice i predavanja o tome kako se najbolje predstaviti novom poslodavcu, kako se pripremiti za razgovor“, dodala je dekanica.
Neke firme, poput „Transcoma“, traže kandidate koji se pre svega dobro koriste nekim stranim jezicima. Ova kompanija posluje u više od 20 zemalja i radi na spajanju različitih klijenata.
„Trenutno imamo otvorene pozicije za kandidate koji pričaju pre svega nemački jezik, ali i za kandidate koji pričaju francuski, španski i italijanski. U Srbiji poslujemo na tri lokacije, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Nišu smo od 2021. godine i imamo trenutno skoro 80 zaposlenih“, izjavila je predstavnica ove kompanije Katarina Stanković.
Iz kompanije „Wersirius“, koja je fokusirana na kamionsku industriju u Americi, nadaju se da će naći idealnog kandidata za rad u kancelariji koja odavde nadgleda poslovanje. Filip Jevtić iz ove kompanije navodi da traže mladu i perspektivnu osobu, koja je komunikativna i spremna da napreduje.
Jovana Ilić studentkinja IT-a na „Singidunumu“ ističe da je posetila Sajam iz razloga što želi da se upozna sa firmom u kojoj vlada dobra organizaciona kulturs i gde su dobri mentori.
Diplomirana studentkinja psihologije na Filozofskom fakultetu Aleksandra Đorđević, smatra da je ovo dobar način da se mladi upoznaju sa budućim poslodavcima.
„Ovde želim da vidim kakve su prilike i šta se uopšte nudi i da upoznam ljude. Ovo je super način da se stvori konekcija, da se vidi šta se uopšte traži na tržištu i da se nađe odgovarajući posao“, rekla je ona.
Dekanica Jovanović je zaključila da je Sajam za kratko vreme pokazao mnogo benefita i za firme, ali i za studente, među kojima su mnogi pronašli zaposlenje i stručnu praksu.