U eri ekrana i brzih informacija, radio ostaje veran svom osnovnom zadatku – da prenosi glas, emociju i priču, bez filtera i ometanja. Na današnji Dan se obeležava Svetski dan radija i danas se podsećamo njegove snage da spaja ljude, inspiriše i budi maštu.
Bilo da ga slušamo u automobilu, dok radimo, radio je dokaz da reči i ton mogu da znače više od slike. Jer tamo gde nema vizuelnog doživljaja, počinje mašta.

„Radio je nastao sa idejom da se telegraf prebaci sa žičanog na bežični signal. On je praktično nastao slučajno, u želji da ljudi međusobno komuniciraju jedan na jedan. Međutim, kako se razvijala tehnika, vrlo brzo se videlo da je mogućnost da se prenese većem broju slušala mnogo komercijalnija i zanimljivija. Tako je radio postao komercijalna stvar, što je i danas”, navodi istoričar Goran Milosavljević.
On dodaje da je značaj radija kod nas bio veliki tokom Drugog svetskog rata, kada bi se meštani okupili oko jednog uređaja i slušali Radio London i Radio Moskva. Takođe, tokom bombardovanja radio amateri su imali veoma značajnu ulogu.

„Radio je medij mog detinjstva. Tokom 50-ih godina prošlog veka moji roditelji su kupili radio marke „Tesla”, i za nas je to bio prvi pravi izvor onoga šta se događa. Kažu da je kazana reč ono pravo. Možemo da čitamo i gledamo, i treba, ali slušati je užitak, kad možemo da sklopimo oči i da sa kazanom rečju otplovimo u drugi svet”, rekao je Ivan Redi, arhitekta i predsednik Saveta za kulturu Grada Niša.
Iako vlada mišljenje da je radio već arhaični izum, uz pomoć interneta radio je postao i više od onoga što se koristi samo u autu. Mladi takođe kupuju moderne radio-uređaje, koji su upakovani u retro pakete.

„Radio je za mene emocija. Prvo radno angažovanje, odnosno volontiranje, mi je bilo na Radiju Niš. Za to me vežu najlepše uspomene. Imao sam sreću da upoznam tu magiju radija i žalim što danas Radio Niš nije i dalje aktivan i što je nažalost ugašen. Radio je poseban medij, jer u odnosu na televiziju, gde ja radim, budi maštu kod slušaoca i sa te strane ima neku svoju čar i draž”, navodi mladi TV novinar Nikola Šipovac.

UNESCO je 13. februar ustanovio kao Svetski dan radija 2011. godine, a ovaj datum je odabran jer je 13. februara 1946. godine prvi put emitovan program Radija Ujedinjenih nacija.