Gradski Portal 018 – 13.01.2019
Novinar – Emilija Ostojić Kaculj
Osnovnoj školi „Radoje Domanović“povodom Dana oslobođenja Niša od Turaka uručeno je najprestižnije priznanje grada Niša – Nagrada 11. Januar.
Od 1903. godine, kada je sveštenik Velisav Milojević, pop Velja, osnovao ovu školu, OŠ „RADOJE DOMANOVIĆ“ sledi svetosavski put. Put ljubavi, moralne čistote, hrabrosti i dostojanstva. Put koji nas oplemenjuje, oduhovljuje, pokreće stvaralačke potencijale, uvodi u zajednicu kulturnih naroda. Ta posvećenost je prepoznata prošle godine škola je nagrađena Svetosavskom nagradom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kao i prestižnom nagradom Sinoda srpske pravoslavne crkve – Ordenom svetog cara Konstantina.
Škola je savremena, otvorena, orijentisana ka kvalitetu obrazovanja, ona uči, razvija se i raste. Škola kontinuirano podiže kvalitet vaspitno-obrazovnih postignuća svojih učenika i prva je u regionu postala „Zona bez mobilnih telefona“. Takođe je prva uvela i uniforme za nastavni kadar.
Uz otvorenost i inovativnost, škola se trudi da obezbedi kvalitetan i kreativan nastavni proces – organizacijom grupnog rada, tematskih radionica uz učešće roditelja, a računari su sastavni deo nastavnog procesa u svim predmetima. Veliki broj uglednih i oglednih časova prilika su za razmenu ideja među zaposlenima, uz veliku participaciju učenika u savladavanju znanja i veština.
Veliki je broj vannastavnih aktivnosti koje škola organizuje – obeležavanje značajnih datuma, organizovanje tematskih tribina, sajmova. Ove manifestacije odlikuje velika posvećenost zaposlenih i visoka participacija roditelja, što doprinosi očuvanju duha zajedništva.
U školi funkcioniše veliki broj sekcija iz oblasti sporta, nauke i umetnosti, kao i keramičarska sekcija koja objedinjuje umetnost i preduzetništvo.
Škola je već dvadesetak godina projektno orijentisana, a neki od domaćih i međunarodnih projekata u kojima je učestvovala su: „Škola bez nasilja“, „Profesionalna orijentacija – na prelasku u srednju školu“, „Pokreni i promeni“, „Borba protiv diskriminacije u obrazovnom sistemu“, „Sortiranje otpada“, „Umetnost davanja“, „Svet bez nasilja za našu decu“, „Digitalna škola“, Pokrenimo našu decu“, „E-twinning“, „Pretočimo znanje u praktičan rad“, kao i saradnja sa školom iz Rognana u Norveškoj. Najnoviji projekat, u kome će učestvovati kao jedna od dve izabrane škole iz Niša, je „Podsticanje demokratske kulture u školama Srbije“, u saradnji sa Savetom Evrope.
Škola posvećuje posebnu pažnju humanitarnim akcijma, uglavnom ih sama pokreće i sprovodi, ali se uvek priključuje i svim akcijama na nivou grada.
Škola je dobitnik brojnih nagrada i priznanja – Povelja „Večernjih novosti“ za podvig godine, Zlatna plaketa Vojno-medicinske akademije, Povelja UNICEF-a za „Školu bez nasilja“, Povelja GO Medijana za najlepše uređen novogodišnji prostor, pobeda u Muzičkom toboganu i mnoge druge. Škola je kontinuirano razvijala saradnju sa mnogim školama iz zemlje i inostranstva.
“Naša škola je inovativna, multikulturalna i poštuje prave vrednosti i u skladu sa njima vaspitava i obrazuje decu, škola koja je dobila svetosavsku nagradu, Orden cara Konstantina Sinoda pravoslavne crkve i sada najviše priznanje grada Niša – “11 januar”. Svi smo u školi presrećni u školi, jer ovo je kolektivna nagrada za trud i rad svih nas. Sreću koju imamo i delimo sa celim kolektivom i gradom, nas na neki način i obavezuje da nagradu opravdamo i već smo postavili neke više i kreativnije ciljeve” , rekla je direktorka škole Dušica Tričković kada je primila nagradu iz ruke gradonačelnika Niša Draka Bulatovića.
Kako je direktorka škole rekla učenici će ovu nagradu proslaviti na Savindan, 27. januara.
“ Raduju se i učenici i roditelji , jer bez trojstva : nastavnik, roditelj, učenik, ne bi ni bilo ove bagrade”, dodaje direktorka škole.
Nagrada koju je škola dobila pored povelje, sadrži i novčani iznos od 100 hiljada dinara u bruto iznosu.
“Na nastavničkom veću smo razgovarali o tome na koji način bi ova značajna sredstva za školu utrošili. Nismo odlučili ali svi zaposleni imaju “ domaći zadatak” na koji način bi trebalo da se sredstva utroše.