Jeste li se vozili ovih dana gradskim autobusom? Ako jeste, onda ćete znati o čemu pričam, ako niste onda bolje i da se ne vozite.Gradski autobusi u Nišu, pa bogami 80% njih odokativno i iz ličnog iskustva, liče na gasne komore.
Sad vi očekujete da opletem po narodu koji se ne kupa i ne vodi računa o ličnoj higijeni. Mada bi, ruku na srce, i o tome trebalo progovoriti koju reč, ali ovoga puta ne. Ovoga puta govorimo o autobusima i uslovima za vožnju u gore navedenim, i o mukama koje svi, primorani da se prevezu od tačke A do tačke B, imaju kada uđu u ovo prevozno sredstvo.
U Direkciji za javni prevoz kažu da oko 55 % autobusa ima klimu, ali da vozači nisu u obavezi da je uključuju, jer to ugovorom nije predviđeno. Prevoznici to dobrovoljno rade. Znači, prevoznici procenjuju je li narodu vruće ili nije, prevoznici odlučuju o tome hoće li narod da se poguši u autobusima ili ne, hoće li da pada u nesvest ili, daleko bilo……da ne spominjem šta sve može da se dogodi u gasnoj komori, koja se u našim prilikama zove autobus.
Iz Direkcije upućuju apel svim prevoznicima da uključe tu klimu, ako je već imaju, barem kada su tropske vrućine , kakve su ovih dana. Sudeći po stanju na terenu apel Direkcije ne dotiče mnogo prevoznike.Sve što može u postojećim okolnostima da učini Direkcija je, kako kažu njeni nadležni, je da proveri u autobusima da li se otvaraju prozori i lufteri . Jeste li vi primetili u autobusima neka „sumnjiva lica“ koja proveravaju da li se
otvaraju prozori i lufteri. Ja nisam. A i pravo da vam kažem malo mi je nejasno ko je nadležan za ovu radnju i kako to čini, al ajd da poverujemo u priču da i to neko radi, i prima platu za proveravanje prozora i luftera.
Ispada da prevoznici ne mogu da se kontrolišu i da rad klima uređaja u autobusima treba da bude ugovorom predviđen. Sve je mnogo komplikovano kod nas u Nišu. Izvinite, a kako Beograd može drugačije?
Nakon što su kažnjeni privatni prevoznici koji su u proveri zatečeni bez upaljenog rashladnog uređaja, zatražen je tačan broj autobusa koji trenutno nemaju klimu, a do 10. jula rečeno je da će minimum 434 autobusa u glavnom gradu imati klimu. Rad klima uređaja u javnom prevozu u Beogradu od juče kontroliše 78 saobraćajnih inspektora i komunalnih policajaca, saopšteno je iz gradske uprave.
I to nije sve, ima još, ako neko hoće da bude ozbiljan u poslu koji radi. Svi prevoznici čiji autobusi budu zatečeni da im ne rade klima uređaji zbog štednje goriva biće kažnjavani na licu mesta kaznom od dva miliona dinara, a neka vozila biće upućivana na vanredni tehnički pregled, navodi se u saopštenju i dodaje da će ova vanredna akcija trajati celog leta.
Neću uopšte da postavljam pitanje zašto građani plaćaju karte da bi se gušili u autobusima. Sasvim je suvišno i nelogično, jer za sve što platiš, treba da dobiješ ili adekvatnu robu ili adekvatnu uslugu. Kontrolori, razume se, uredno hvataju švercere po autobusima, mislim one koji prežive.
Šalu na stranu htela bih da pitam, ali ne znam koga: U čemu je razlika između Niša I Beograda? Jesmo li mi gradovi u različitim državama, u kojima važe različiti Zakoni, ili smo mi
ljudi različiti po gradovima? Pa jedni znaju da rade svoj posao, a drugi zaboravili šta im je dužnost.
Proveravaš jesu li prozori i lufteri otvoreni i apeluješ na prevoznike da se smiluju na jedne putnike i uključe klima uređaj. O čemu se ovde radi?
Da ponovim: Svi prevoznici čiji autobusi budu zatečeni da im ne rade klima uređaji zbog štednje goriva biće kažnjavani na licu mesta kaznom od dva miliona dinara, a neka vozila biće upućivana na vanredni tehnički pregled, navodi se u saopštenju i dodaje da će ova vanredna akcija trajati celog leta. Ali u Beogradu, dragi moji. U Nišu ćemo proveravati prozore i luftere da li su otvoreni, a putnici će letos uvežbavati da ne dišu po desetak minuta dok su u autobusu, ako hoće da prežive.
Pa posle nam za sve kriv Beograd. A da se pogledamo u ogledalu za promenu, i vidimo gde smo i ko smo.Kakvi smo, ako nam je tako kako nam je.
3.Juli
Klime su neophodne u autobusima.Za onoga, naravno kome smeta vrućina.Meni lično, ne smeta.A, s druge strane, najduža linija u Nišu je linija L.Stena-Niška banja-oko 40 minuta.ostale su po dvadesetak.Valjda može da se izdrži toliko.Treba klima i zbog vozača i konduktera, jer oni ceo dan rade u tom autobusu.