U okviru kampanje „Dani ombudsmana” zaštitnik građana Zoran Pašalić danas je boravio u Nišu, gde je sa svojim saradnicima primao pritužbe građana i razgovarao o aktuelnim problemima u gradu. Nišlije su se najviše žalile na rad republičkih organa, a pre svega na Republički geodetski zavod.
„Nas je iznenadilo da se skoro svaki drugi građanin žalio na postupanje katastra, kako republičkog, tako i ovog ovde. Čak konkretno i na osobe koje u katastru postupaju, sa kojima su imali problema. Svi ostali problemi se vrlo malo odnose na lokalnu zajednicu, a uglavnom se odnose na postupanje nekih republičkih organa”, naveo je Zoran Pašalić.
Građani, naročito penzioneri sa izuzetno niskim penzijama, imaju problem sa izvršenjima. Međutim, ombudsman kaže da su im ruke vezane, jer se taj problem odnosi na zakonski okvir. On se tokom boravka u Nišu sastao i sa zamenikom gradonačelnika, gde se razgovarali o socijalnim pitanjima.
„Veliki je broj socijalnih slučajeva i mora se raditi na rešavanju. Kad rešavate socijalne slučajeve često možete da se ogrešite, da neko nominalno spada u socijalnu kategoriju, ali da faktički ne spada, odnosno da imate nekog ko prima socijalnu pomoć, i dobija pakete i sve ostalo, a da zaista nema tu kvalifikaciju. Ta socijalna karta koju je uvelo Ministarstvo rada se ne odnosni na sve i to treba izgurati do kraja. Ministarstvo rada zna naš stav oko toga da se tačno zna šta je čije”, dodaje Pašalić.
Regionalnom ombudsmanu u Nišu građani su se najviše žalili na buku iz ugostiteljskih objekata.
„Vršili smo veliki pritisak na inspekcijske službe, međutim nismo uspeli da do kraja rešimo taj problem. Uspeli smo da identifikujemo da nam tu fale neke lokalne odluke, koje bi uredile kontrolisanje nivoa buke. U toku prošle nedelje smo uputili inicijativu za donošenjem lokalne odluke za merenje nivoa buke u ugostiteljskim objektima”, navela je Katarina Mitrovska, regionalna ombudsmanka Niša.
Ona je dodala da su sa tim problemom upoznali nadležnu upravu, kao i Gradsko veće i gradonačelnika i dobili su obećanje da će to ući u skupštinsku proceduru.
Do sada je oko 1.500 Nišlija podneto pritužbe lokalnom ombudsmanu, a zvanične pritužbe u ovoj Kancelariji smatraju i dopise preko mejla, naloga na društvenim mrežama i putem telefona. Takođe, građani često i lično traže rešenje za svoje probleme u kancelariji koja se nalazi u ulici Milojka Lešjanina prekoputa vodovoda.