Nešto posle 23 sati, odbornici niške Skupštine usvojili su odluku da se od 1. februara naredne godine u sistem javnog gradskog i prigradskog prevoza uvedu validatori, što znači da će bez posla ostati oko 200 konduktera. Za ovu odluku glasao je 31 odbornik, a protiv je bilo njih 16. Iz Grada navode da su već razgovarali sa nekim kompanijama o eventualnom upošljavanju tih radnika.
Saša Novićević, v. d. direktora JKP Direkcija za javni prevoz pojasnio je da će izmenama putnik za vreme vožnje morati da ima validiranu voznu kartu ili ispravu, koju mora pokazati na zahtev ovlašćenog lica, radi kontrole. Takođe, karte se više neće prodavati kod vozača, već će se kupovati elektronskim putem ili putem prodajnih mesta.
Novićević kaže da ovaj ugovor o javno-privatnom partnerstvu datira iz 2020. godine, i da se ne može menjati datum početka realizacije.
„Po mišljenju svih pravnika, u slučaju promene dela ugovora kršimo zakon i ulazimo u krivično delo da smo obmanuli potencijalne ponuđače naknadnim menjanjem uslova. Kad je gradonačelnik dobio informaciju od mene, da postoji proces koji treba da usledi od 1. februara, tražio je odlaganje, da nađemo bolje rešenje da se to postepeno uvodi i da se postepeno rade procesi kako rešiti radnu snagu koja radi u „Niš-ekspresu, i „Lasti”, jer „Strela” nema konduktere”, poručio je Novićević.
Gradonačelnik Niša kaže da su odmah obavestili kompanije da postoje radnici koji su proglašeni tehnološkim viškom i da traže zaposlenje.
„Grad će stati u zaštitu svakog onog, ko zbog fluktuacije na tržištu i zbog poslovnih uslova koji su se stekli na taj način, ko u ovom trenutku može da se desi da ostane bez raznog mesta. Verujte mi, nismo ostali nemi, koordinisali smo sa Nacionalnom službom za zapošljavanjem i sa firmama kojima su ovom trenutku potrebna radna snaga – „Aster tekstilom”, „Yumisom” i nekim drugima firmama. Potrudili smo se da preko Regionalne privredne komore različite firme dobiju obaveštenja da postoje neki ljudi koji u ovom trenutku jesu proglašeni tehnološkim viškom”, naveo je Dragoslav Pavlović.
Iz opozicije navode da je ovakva odluka ishitrena i da je iznenadila radnike koji će ostati bez posla.
„Apsolutno smo protiv uvođenja validatora, sve dok se ne obezbede nove radna mesta za konduktere, koji inače rade u našem gradu. Preko 200 ljudi će otići na ulicu. Meni je apsolutno nejasno zašto uvoditi validatore, kada ta finansijska priča u suštini pada na „Niš-ekspres”, „Lastu” i „Strelu”. Ne razumem zbog čega bismo mi sada doneli odluku koja je, s jedne strane njima olakšica, a na drugi način ove ljudi teramo kući. Treba modernizovati sistem, ali u ovom trenutku to ad hok je neprihvatljivo”, rekao je Miodrag Stanković, šef odborničke grupe „Ujedinjeni – NADA za Niš”.
Ugovor o javno-privatnom partnerstvu, koji je Direkcija za javni prevoz potpisala sa „Niš-ekspresom”, „Lastom” i „Strelom” 2020. godine, obuhvata nabavku 50 uređaja za očitavanje voznih isprava i 35 uređaja za prodaju voznih isprava i beskontaktne kartice. Vrednost ugovora je nešto preko 20 miliona dinara.
Saša Novićević istakao je da će taj novac biti opravdan u roku od dva i po meseca, jer će uvođenje validatora mesečno doneti 11 miliona uštede za Grad Niš.