Gradski Portal 018 – 13.02.2019
Po prvi put u Nišu obeležen je Svetski dan radija. Obeležavanje ovog dana na globalnom nivou u svetu je započelo 2011. godine. Ovaj dan je izabran iz razloga što je 13. februara 1946. godine prvi put emitovan program Radija UN.
Tim povodom u centru grada ispred tržnog centra Kalča danas je Udruženje RTV BUM 018 u okviru koga posluje RADIO BUM 018 uličnom akcijom obeležio praznik radija i radijskih poslenika. Prolaznici su popunjavali ankete o slušanosti radija i mogli su da napišu svoje mišljenje o radiju na tabli koja je postavljena pored štanda.
“Uradili smo jednu anketu sa građanima kako bi smo dobili relevantno istraživanje kada se radi o Nišu o tome koliko građani Niša veruju radiju, šta bi voleli da čuju na radiju i koliko veruju informacijama koje dolaze sa radija . Mi u Radio Bumu se trudimo da maksimalno informišemo građane na najbolji način. Posle ovog istraživanja videćemo kakve smo na tom putu postigli rezultate..” kaže Nikola Panić gl.urednik Bum radija.
Prošle godine rađeno je istraživanje na svetskom nivou koje je pokazalo da 85 odsto ispitanika veruje radiju i informiše se putem ovog medija. Od ukupnog broja 85 posto ljudi sluša radio u automobilu, 45 posto na poslu i 23 posto kod kuće.
“ Podsetiću vas, kada je bila poplava, najugroženiji su se informisali putem radija. Radio je bio dostupan na svim tim područjima gde je bilo nemoguće da se narod informiše putem drugih medija. Takođe, radio je medij koji je prvi nastao u Srbiji” kaže Nikola Panić.
U eri digitalizacije koje nosi nove navike informisanja iz drugih medija, pre svega putem interneta, radio ne gubi svoju publiku niti mesto koje zauzima u medijskom miljeu. To mišljenje zastupa i Nikola Panić :
“U sudaru sa drugim medijima i informacija koje se mogu dobiti preko interneta, radio se za sada odlično kotira jer može da se sluša preko više sistema, putem televizija, preko interneta. Bez obzira na popularizaciju digitalizacije, strima, ipak su ljudi ostali u duhu FM-a” kaže Panić.
On je rekao da je Ministarstvo kulture i informisanja preko udruženja RAB Srbije, koji broji preko 220 radio stanica u Srbiji i čiji je član i Bum radio mišljenja da radio kao medij mora ostati na FM-u bez obzira na digitalizaciju.
To podrazumeva i stalnu borbu za pozicije, poverenje slušalaca i konkurentnost tržita na medijskom nebu. Kako kaže Panić “od ukupnog dela kolača, marketinški posmatrano, svega tri posto ide radiju i pored toga što ovaj medij ima daleko veću slušanost od televizije” .
Na pitanje kakva je procena, koliko vremena prosečni slušaoci provedu ili se zadrže na jednoj radio stanici, Nikola Panić objašnjava:
“Pouzdano mogu da kažem, kada se radi o Radio Bumu da imamo slušaoce koji sa nama provedu 24 sata. Inače sluša se od Bum jutra pa do ponoći. Šalju nam sugestije, ideje, imamo rubriku Bum na drumu, gde smo stalno u komunikaciji sa slušaocima, oni veruju nama i mi smo zaista pravi prijatelji. Nismo klasična informativna stanica već sarađujemo sa našim slušaocima”, dodajući da istraživanja koja su na svetskom nivou mogu se primeniti i na lokalni a ona kažu – da 85 posto ljudi veruje radiju, 65 posto televiziji
Panić smatra da je radijsko medijska scena u Srbiji veoma komplikovana i da postoji monopol na medijskom tržištu, što vlasnicima radija predstavlja problem.
“Prisutno je umreživanje stanica gde pojedinci imaju i po nekoliko stanica tako da vlasnici pojedinačnih radio stanica imaju teškoće u poslovanju, pre svega u marketinškom delu”
“Što se tiče našeg radija nemamo konkurente” kaže vlasnik Radio Buma.
Prolaznici koji su učestvovali u anketi na ulici saglasni su sa tim da se radio najviše sluša tokom vožnje, u kolima. Tako kaže i Teodora Milovanović 15. to godišnja učenica.
“Radio najčešće slušam u kolima i kada imam vremena kod kuće. Uglavnom je to muzika ili neke priče o poznatim ličnostima. Dobra muzika je nešto što nas mlade najviše interesuje na radiju. Vesti vrlo malo”.
Njena drugarica Ema Arsić potvrđuje da radio sluša do se vozi kolima.
“Više sam uz kompjuter i internet, a na radiju , koji slušam u kolima, najradije slušam muziku ili tračeve o poznatim ličnostima. Volela bih da ima više muzike i više vesti o poznatim ličnostima. Dobro bi bilo da postoji radio za mlade jer nas interesuju neke teme koje ne zanimaju odrasle. Recimo, politika nas ne zanima “.
Tako misle mladi. Statistika kaže da radio koristi oko 95% svetskog stanovništva jer tehnologija koju zahteva je pristupačnija i jednostavnija, pa radio prenosi mogu dosegnuti i do najudaljenijih zajednica. Prema istraživanjima čak 75% domaćinstava u zemljama u razvoju poseduje bar jedan radio prijemnik.