Naslovna Niš U Gradskoj kući održan sastanak sa građanima povodom problema u snabdevanju strujom

U Gradskoj kući održan sastanak sa građanima povodom problema u snabdevanju strujom

0
Prijem građana foto: GP018

U Gradskoj kući u Nišu je danas gradonačelnica Dragana Sotirovski, zajedno sa predstavnicima EPS-a, održala sastanak sa građanima koji imaju problema u snabdevanju strujom.

Gradonačelnica je otkrila koliko domaćinstava ima problema sa isključenjem struje, kao i koliko bi moglo da bude vraćeno na mrežu.

Dragana Sotirovski foto: GP018

„Ovo je prvi put da zajedno sa direktorima EPS snabdevanja primamo ljude koji imaju problema sa strujom i možemo da se pohvalimo da smo prva lokalna samouprava u Srbiji koja je otvorila problem isključenja ljudi sa elektromreže. Bez obzira na to što je ta brojka sada, po podacima EPS snabdevanja, oko 7.400 domaćinstava, mi smo sa resornom ministarkom vrlo ozbiljno razgovarali na koji način ljudima možemo da pomognemo, jer su tu različiti statusi, ne samo socijalni, već i kada su u pitanju razlozi isključenja struje. Do sada smo, kroz pilot-projekat koji traje nešto manje od godinu dana, uspeli da zajedno sa ljudima iz EPS-a vratimo oko 50 ljudi na elektromrežu, četrdesetak će uskoro biti vraćeno.”

Veliki problem su nerešeni imovinsko-pravni odnosi.

“Ono što smo primetili jeste da je najveći razlog nevraćanja na mrežu to što ljudi nisu svoje strujomere preveli na sebe kada dođu do poslednjeg koraka, na kome EPS insistira. Zato smo na ovom prijemu građana, za pedesetak ljudi koji su se u poslednja dva meseca javili Gradskoj kući, organizovali ovakav vid prijema, da odmah na licu mesta, i predamnom i pred direktorima EPS-a ljudi istaknu svoj problem i odmah dobiju odgovor. Imala sam utisak da se neka informacija između Gradske kuće i EPS-a izgubi, ljudi se obično vrate da kažu da su nezadovoljni i da ništa nisu uradili, a na ovaj način ipak dobijemo prave informacije.”

Čitava procedure je pojednostavljena.

“Rekla bih da ljudi nisu potpuno ni informisani i da ne znaju koje su novine, da li se za vraćanje na mrežu insistira na starom dugu, a odgovor je ne, kao i za insistiranje na legalizaciji objekta koji se ponovo priključuje. Dosta je Ministarstvo energetike pojednostavilo vraćanje tih ljudi na mrežu, i ništa lepše nego kada ti ljudi posle 6-7 godina življenja u mraku ipak reše svoj problem”, navela je Sotirovski.

Anđelka Đenić tvrdi da je dobijala nerealno velike račune za struju, s obzirom na to koliki je potrošač.

Anđelka Denić foto: GP018

“Ja nemam penziju još uvek. Živim od socijale, primam 9.000 socijalnu pomoć. Dug za struju je 85.000 za ne znam šta. Imam račune da sam plaćala, ali se dešavalo, recimo, da dođe račun 8.000 za avgust mesec. Pa gde je to normalno? To sam reklamirala i smanjili su ga na pet. A ja koristim samo frižider, šporet, normalno i bojler, ali ne svaki dan. Bez struje sam šest meseci. Rekli su mi da će u toku dana da mi odgovore o čemu se tu radi i šta je problem.”

Vladimir Mihajlović ima problem sa enormnim i, kako kaže, “nenormalnim” kamatama.

Vladimir Mihajlović foto: GP018

“Došao je sada momenat kada Grad sprovodi neke akcije da može da pomogne ljudima koji su u sličnoj situaciji i žive bez struje. Nadam se da ćemo da nađemo rešenje. Direktor je obećao i rekao da može da se nađe rešenje, pa ćemo videti dalje. Problem su neizmireni računi, Distribucija je radila svoj posao i isključila, a narasle su neke enormne i nenormalne kamate, koje ne mogu da se plate. Moja sestra, bratanci, snaja su korisnici socijalne pomoći, ne mogu da plate te enormne kamate i dugove, to se povećavalo, a ljudi se dave i ne mogu da izdrže da žive i da izmire te obaveze. Međutim, došao je momenat da će možda te kamate da se otpišu i da se nađe način.”

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas unesite vaš komentar
Molimo vas unesite vaše ime ovde